اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد

افزایش 93 درصدی بارندگی در شهر گرگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی گلستان از افزایش 93 درصدی بارندگی شهر گرگان نسبت به مشابه سال زراعی گذشته خبر داد.

افزایش 93 درصدی بارندگی در شهر گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سعید باقری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان گرگان اظهار داشت: شهر گرگان در سال زراعی که از اول مهر شروع شده و تا به امروز ادامه دارد 512 میلیمتر بارندگی داشته که نسبت به سال گذشته 93 درصد بیشتر شده و نسبت به 20 سال گذشته 38 درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین طبق گزارشات رسیده در شهرستان گنبدکاووس این میزان بارندگی 398 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته 58 درصد و در بلند مدت 27 درصد افزایش داشته است.

باقری میزان بارندگی در شهرستان کلاله را 423 میلیمتر دانست و اذعان داشت: در این شهرستان نیز شاهد رشد 47 درصدی نسبت به سال گذشته و رشد هشت درصدی در بلند مدت هستیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: همچنین در مراوه‎تپه با 424 میلیمتر بارندگی 45 درصد رشد نسبت به سال گذشته و 12 درصد در بلند مدت بوده است و شهرستان علی‎آبادکتول نیز با 708 میلیمتر بارندگی 83 درصد افزایش نسبت به مشابه سال گذشته زراعی داشته است.

وی افزود: بندرترکمن با 545 میلیمتر بارندگی 108 درصد افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته و 77 درصد افزایش نسبت به 20 سال گذشته داشته است.

باقری با بیان به اینکه این بارندگی‎ها هم از لحاظ توزیع و هم مکان و زمان مناسب بوده است تصریح کرد: به دلیل پراکندگی مناسب بارندگی‎ها در طول سال زراعی بارش به صورت سیلابی نبوده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به سیلاب رخ داده در شهرستان آق‎قلا ابراز داشت: سیلاب جاری شده در این شهرستان به بحث بالادست و ذوب شدن برف‎ها بر اثر گرمای هوا برمی‎گردد.

وی هوای استان را در چند روز آینده ابری تا نیمه ابری دانست و افزود: از روز جمعه تا یکشنبه احتمال بارندگی را در سطح استان خواهیم داشت.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول