اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عمرو موسی: موفقیت مرسی به توانایی او برای حل مشکلات مصر بستگی دارد

خبرگزاری فارس: دبیرکل سابق اتحادیه عرب، پس از پیروزی مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت، موفقیت وی به توانایی‌های او برای حل مشکلات فوری بستگی دارد نه مهارت‌ برای مناظره سیاسی.

عمرو موسی: موفقیت مرسی به توانایی او برای حل مشکلات مصر بستگی دارد

به گزارش فارس، عمرو موسی در گفتگو با پایگاه خبری "راشاتودی" در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از پیروزی مرسی، از اسلامی شدن مصر نگران است‌، اظهار داشت: ‌موفقیت یا شکست رییس جمهور مرسی به این بستگی دارد که او برای حل مشکلات مصر چه اقداماتی انجام می‌دهد، نه به مهارت او برای بحث سیاسی درباره فلسفه اخوان المسلمون.

عمرو موسی سپس با این سوال مواجه شد که آیا از رشد اسلام‌گرایی در منطقه نگران است یا خیر که وی پاسخ داد:‌ نه، چرا باید نگران باشم؟ نکته این است که این مساله مذهبی است نه نظامی. سیاست چیز دیگری است. دولت باید مدنی باشد، این چیزی است که من به آن اعتقاد دارم. ما در قرن 21 زندگی می‌کنیم. ما در منطقه و کشور خود مشکلاتی داریم و باید با همه ابزار و روش‌های مناسب با آنها مقابله کنیم. مذهب چیز دیگری است. ما به یک کشور مدنی و یک قانون اساسی مدرن نیاز داریم.

وی تاکید کرد:‌ قانون اساسی تنها منبع دولت است. استقلال دستگاه قضا بسیار بااهمیت و حیاتی است. حقوق بشر، آزادی‌های اساسی و حقوق زنان و عدم تبعیض، همه این اصول باید گرامی داشته شوند.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا از حذف خود در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر شگفت‌زده نشد، اظهار داشت:‌ تعجب کردم، اما این دموکراسی است و نتایج هرگز تضمین شده نیستند. با این حال،‌ بسیار خرسندم که روند دموکراتیک آغاز شده است. اما نگرانی من این نیست. نگرانی من این است که روند دموکراتیک نباید از خط خارج شود، به ویژه در این مرحله‌ای که تازه آغاز شده است. خیلی خوب بود که من به دور دوم رقابت‌ها راه می‌یافتم، اما این موضوع در مقایسه با روند دموکراتیک و حفظ ابتکار به سوی دموکراسی اهمیت چندانی ندارد.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول