اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنبش 14 فوریه بحرین: مرسی از تجربیات انقلاب اسلامی ایران در اداره کشور استفاده کند

خبرگزاری فارس: جنبش انقلاب 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه ای پیروزی نامزد اسلام گرا در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت و تاکید کرد محمد مرسی در صورت بهره گیری از تجربیات قدرتمند انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) انقلاب مصر را جاویدان خواهد کرد.

جنبش 14 فوریه بحرین: مرسی از تجربیات انقلاب اسلامی ایران در اداره کشور استفاده کند

به گزارش فارس جنبش جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین به مناسبت پیروزی محمد المرسی نامزد اسلام گرای مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بیانیه ای را صادر کرد و در آن ضمن تبریک این پیروزی بزرگ به ملت مصر از رئیس جمهور منتخب خواسته است از ملت انقلابی بحرین نیز برای رسیدن به اهدافشان حمایت کند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن به خبرگزاری فارس مخابره شده،  آمده است: ما مردم انقلابی بحرین که از یک سال و نیم گذشته انقلاب خود را در میدان های همه شهرها و روستاهایمان برپا کرده ایم به ثمر نشستن خواسته بزرگ مصر و مردم انقلاب 25 ژانویه و جوانان قهرمان انقلابی این کشور و همه نیروهای سیاسی از هر طیفی تبریک می گوییم.

در این بیانیه آمده است: ما دستان همه نیروهای انقلابی مصر را که متحدانه شما را برگزیدند تا اهداف انقلابشان را محقق کنید محکم می فشاریم چرا که این پیروزی حق بر باطل و نیکی بر بدی بوده است.

جنبش 14 فوریه تاکید کرد، اتحاد نیروهای انقلابی در مصر در انتخاب محمدمرسی برای ریاست جمهوری کشورشان نقشه های آمریکا و پول های عربستان و قطر که برای نامزد مبارک و شورای نظامی هزینه شده بود، به شکست کشاند و به برکت این وحدت، اراده ملت مصر از همه طیف های سیاسی پیروز شد و ملت مصر توطئه های دشمنانی را که قصد داشتند نیروهای ضد انقلابی را بار دیگر روی کار بیاورند و قانون وضع حالت فوق العاده دوران حکومت مبارک را روی کار آورند نقش بر آب شد.

جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین تاکید کردند انقلاب های عربی در تونس، یمن و بحرین چشم به پیروزی انقلاب مصر دوخته اند تا نهادهای قانونی بر اساس قانون اساسی که حقوقدانان مصری تدوین می کنند و مردم آن را به تصویب می رسانند تشکیل شود

*مصر دیگر سرسپرده آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست

در این بیانیه آمده است : مصر با پیروزی محمد مرسی از تحت نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی خارج شده و به حوزه اسلام و امت عربی و اسلامی بازگشته است و انقلاب های جهان عرب اراده و ثبات و پایداری انقلاب 25 ژانویه مردم مصر را الگوی خود قرار خواهند داد.

تحقق اهداف انقلاب

جنبش 14 فوریه بحرین امیدوار است که محمد مرسی با همکاری میلیونی مردم مصر و انقلابیون و نیروهای سیاسی برای تحقق اهداف انقلاب کار کنند که مهم ترین این اهداف در زیر آمده است:

1- تدوین قانون اساسی جدید مصر با انتخاب مردم و حقوقدانان، به گونه ای که در آن نهاد نظامی وابسته به نهاد مدنی و تحت امر آن باشد و نقش آن حفظ امنیت و ثبات کشور و نه دخالت در امور سیاسی باشد.

2- رئیس جمهور مصر باید از نهاد نظامی و شورای نظامی بخواهد قدرت را واگذار کند و اختیارات رئیس جمهور باید در چارچوب قانون اساسی کامل باشد تا کشور با بحران سیاسی و امنیتی روبه رو نشود و شورای نظامی اختیارات قانون گذاری اجرایی و قضایی خود را واگذار کند و با دستور شورای نظامی برای انحلال پارلمان مخالفت کند و در برابر پارلمان سوگند ریاست جمهوری یاد کند.

3- رئیس جمهور همچنین با دستگاه قضایی مستقل حسنی مبارک، دیکتاتور سابق و عناصر وابسته به آن و همچنین ژنرال طنطاوی فرعون جدید مصر را که شمار زیادی از جوانان انقلاب 25 ژانویه را در میدان التحریر قاهره و دیگر شهرهای مصر به خاک و خون کشیده اند در دادگاه جنایی عادلانه محاکمه کند.

4- رئیس جمهور مصر شایسته است نهادی را برای اهتمام به زندانیان سیاسی و کسانی که به خاطر بیان آرا و نظرات خود در حبس به سر می برند تشکیل دهد و خسارت محروم ماندن از حقوقشان به آنها پرداخت شود.

5- محمد مرسی باید از تجربیات انقلاب اسلامی ایران و هوش و ذکاوت و عملکرد بی نظیر "امام خمینی" رضوان الله تعالی علیه، استفاده و نهادهایی را برای حفظ انقلاب از توطئه های دشمنان تاسیس کند که از جمله این نهادها

- جهاد سازندگی،

- بسیج مستضعفین،

- بسیج و ارتش 20 میلیونی متشکل از جوانان انقلابی به منظور حفاظت از دستاوردهای انقلاب،

- تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای محافظت از انقلاب در برابر توطئه دشمان داخل و خارج کشور،

- تاسیس کمیته امداد برای حمایت از فقرا و خانواده های محروم 

- تاسیس شورای رهبری انقلاب متشکل از رهبران سیاسی باتجربه از نیروهای مختلف سیاسی برای کمک به اداره کشور و پیشبرد روبه جلوی انقلاب مصر

- پاکسازی نهاد نظامی و امنیتی و قضایی مصر از عناصر رژیم سابق و روی کارآوردن نیروهای انقلابی با تجربه است.

*انقلاب مصر حامی بیداری اسلامی در بحرین و یمن باشد

جنبش 14 فوریه بحرین در پایان ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور مصر از انقلاب های عربی و بیداری اسلامی در بحرین و یمن پشتیبانی و مواضع اسلامی و انقلابی و ملی در قبال قضیه فلسطین و پیمان ننگین کمپ دیوید اتخاذ کند و حامی مقاومت فلسطین و حزب الله در برابر دشمن صهیونیستی باشد.

در  این بیانیه آمده است: هواداران 14 فوریه معتقدند انقلاب 25 ژانویه مصر انقلاب فکری و فرهنگی برای امت عربی و اسلامی بوده است و مردم مصر برای این انقلاب کردند که بنده آل سعود و آل ثانی و دیگر حکومت های متحد غرب نباشند و انقلابیون مصر به شما امید دارند که با اتخاذ مواضع ملی و انقلابی مصر را در برابر جهانیان و امت عربی و اسلامی سربلند می کنید.

*مصر با توطئه بزرگ دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی میان مسلمانان مبارزه کند

جنبش 14 فوریه بحرین همچنین تاکید کرد: آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید بر مبنای سیاسی تفرقه افکنی و فتنه انگیزی قومی مذهبی تلاش می کند و سال 2012 ،سال فتنه انگیزی دشمنان اسلام بین اهل تسنن و شیعیان و بین مسلمانان با مسیحیان است تا از این طریق بر خاک منطقه و ثروت هایش حکومت کنند و آمریکا با همکاری برخی کشورهای عربی همچون عربستان، قطر و امارات برای عملی کردن فتنه انگیزی ها کار می کند اما آگاهی ملت ها مانع از افتادن آنها در دامن این ترفندها شده است و مصر با به قدرت رسیدن مرسی می تواند اهداف راهبردی مقابله امت عربی و اسلامی با این توطئه ها را محقق کند.

انتهای پیام/++

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول