اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

در گفت‌وگو با الریاض عربستان

مرسی: اولین گام تشکیل دولت ائتلافی مصر است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور منتخب مصر اعلام کرد که اولین گام او پس از انتخاب، تشکیل دولت ائتلافی است که همه جریان‌ها را در بر خواهد گرفت.

مرسی: اولین گام تشکیل دولت ائتلافی مصر است

به گزارش فارس، «محمد محمد مرسی» رئیس جمهور منتخب مردم مصر در سخنانی با روزنامه عکاظ عربستان، اولویت اقدامات خود را تشکیل دولت ائتلافی اعلام کرد.

مرسی با بیان اینکه نتیجه انتخابات، منعکس کننده تصمیم و اراده ملت مصر است، تاکید کرد که به انتقام یا تسویه‌حساب یا حذف دیگران نمی‌اندیشد بلکه در اندیشه آشتی [ملی] تقویت امنیت و برقرار کردن ثبات در مصر است.

اولین رئیس جمهور مصر پس از سقوط رژیم حسنی مبارک با تعهد بر اینکه با همراهی مردم مصر، این کشور را خواهد ساخت، اعلام کرد که برای ساخت مصر و احیای آن به طوری که در شأن جایگاه عربی و جهانی آن باشد، دستش را برای همه جریان‌های سیاسی و همه مذاهب از جمله قبطی‌ها دراز خواهد کرد.

رئیس جمهور جدید مصر تاکید کرد که اولین گامی که برای برداشتن آن اقدام خواهد کرد، تشکیل دولت ائتلافی است که در بر گیرنده همه جریان‌ها[ی سیاسی] باشد و همچنین برای آشتی فراگیر اقدام خواهد کرد اما در عین حال تاکید کرد که آشتی ملی شامل سران رژیم سابق مصر که دستشان در فساد سیاسی آلوده است، نخواهد شد.

وی با ادای احترام به رای‌دهندگان مصری تاکید کرد که به اجرای همه وعده‌هایی که داده است پایبند است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول