اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین:

دستگاه قضا ملجاء مردم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با تاکید بر استقلال قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا ملجاء مردم است.

دستگاه قضا ملجاء مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی لحظاتی پیش در دیدار مسئولان دستگاه قضایی شهرستان ورامین با اشاره به شخصیت شهید بزرگوار شهید آیت‌الله بهشتی، اظهار داشت: شهید بهشتی در راه رسیدن به هدف هرگز هراس به دل راه نمی‌داد، با عزم جدی، نگاه به آینده و البته دید انقلابی و ارزشی و ولایی، استوار حرکت می‌کرد، پایبندی به اصول و موازین از ویژگی‌های ایشان بود، با کسی تعارف نداشت و همین امر سبب شد دشمنان ظلم و ستم فراوانی به این فرد ارزشی روا دارند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین سپس بر اهمیت هفته قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: هفته قوه قضاییه فرصتی است برای بازنگری آنچه دستگاه قضایی در طول سال انجام داده است، همواره به حساب خود برسید اما در این هفته باید به طور جدی به حساب‌رسی پرداخت، هر قاضی بنشیند و برای خود بررسی کند رای‌هایی که در طول سال صادر کرده است، ضعف‌ها را بیابد و آن‌ها را رفع کند.

جهت دستگاه قضایی برقراری عدل و داد است

امام جمعه ورامین عنوان کرد: اگر این‌طور شد حرکت کلی دستگاه قضایی در راستای عدالت خواهد بود که البته به لطف خدا در اغلب موارد همین‌طور هم هست، جهت باید برقراری عدل و داد باشد، مسندی که قضات تکیه می‌زنند مسند عدل اسلامی است، این جایگاه کمی نیست، اوج مفاهیم اسلامی در برقراری داد است، این مورد تاکید اسلام است.

وی در ادامه بیان داشت: دستگاه قضا باید جایی باشد که مظلوم بیاید با آرامش و رضایت خاطر حق خود را مطالبه کند و ظالم محکوم شود، دستگاه قضا ملجاء مردم است، قضاوت‌های حضرت امیر (ع) پیش روی ما است، ببینید، در عین قاطعیت ملاطفت وجود دارد، رای قاطع، بدون در نظر گرفتن جایگاه‌های سیاسی و اجتماعی اما آرام، با مهربانی، برخوردها همه طبق موازین و قانون باید صورت گیرد.

در این دیدار که سید محمدرضا حسینی، دادستان شهرستان ورامین نیز حضور داشت، عبادالله میرزایی مطلق رئیس دادگستری شهرستان طی ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در دستگاه قضایی شهرستان به تشریح برنامه‌های آینده پرداخت.

این گزارش حاکی است، مسئولان قضایی، قضات و دست‌اندرکاران قضایی شهرستان ورامین به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور در بیت آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان با ایشان دیدار کردند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول