اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب مقام ششم صورت گرفت

موفقیت گاز کهگیلویه و بویراحمد در فراخوان بین‌المللی مطالعات انرژی

خبرگزاری فارس: کارشناس برنامه‌ریزی شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در فراخوان بین‌المللی مؤسسه مطالعات انرژی وزارت نفت با عنوان پیش‌بینی سری‌های انرژی با رویکرد‌های مبتنی بر هوش محاسباتی مقام ششم را به خود اختصاص داد.

موفقیت گاز کهگیلویه و بویراحمد در فراخوان بین‌المللی مطالعات انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج کارشناس برنامه‌ریزی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در فراخوان بین‌المللی مؤسسه مطالعات انرژی وزارت نفت با عنوان پیش‌بینی سری‌های انرژی با رویکردهای مبتنی بر هوش محاسباتی مقام ششم را به خود اختصاص داد.

این فراخوان با هدف رسیدن به چشم‌انداز بلند مدت از شاخص‌های انرژی در پایان سال گذشته در سطح بین‌المللی برگزار شد و گفتنی است وی تنها عضو مجموعه وزارت نفت است که در رنکینگ نهایی قرار گرفته است.

نیک‌بخت که فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک و دانشجوی کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تهران است در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه امروزه اطلاعات درباره آنچه پیش خواهد آمد مبهم است افزود: بی‌خبری از نتیجه تصمیمات و رویارویی با احتمالات مختلف به همراه محدودیت‌های زمانی و مالی و اطلاعاتی شرایط را برای تصمیم‌گیرنده دشوار کرده و وقوف به آنچه را که رخ خواهد داد بسیار سخت و توأم با احتمالات می‌کند.

وی با بیان اینکه جوهر اصلی مدیریت، تصمیم‌گیری است، توان تصمیم‌گیری درست را یک مهارت مدیریتی دانست که به افزایش توانمندی‌های این شرکت در رقابت با سایر شرکت‌ها می‌انجامد.

نیک‌بخت گفت: پیچیدگی و فضای ابهام و عدم اطمینان حاکم بر دنیای کسب و کار این ضرورت را ایجاب می‌کند تا با استفاده از تکنیک‌های خاص، اشراف به نتایج تصمیم‌گیری تسهیل شود.

وی افزود: برای ارتقای کیفی تصمیم و اطلاع از پیامدهای آن داشتن ابزارهای تصمیم‌گیری ناگزیر است که پیش‌بینی یکی از آنها به شمار می‌رود.

نیک‌بخت ادامه داد: پیش‌بینی یک امر مبتنی بر شانس و جادو و غیره نیست بلکه با تمرکز بر روش‌های کمی و موازنه میان عوامل عینی و ذهنی صورت می‌پذیرد که برون‌داد آن کاهش عدم اطمینان در اتخاذ تصمیم بوده و نیز مبنایی خواهد بود برای برنامه‌ریزی که با توجه به آن سطح فعالیت شرکت‌ها تعیین می‌شود.

وی افزود: روش‌های مختلف پیش‌بینی وجود دارد که روش کیفی سری زمانی یکی از آنها بوده و در این‌جا از داده‌های تاریخی برای پیش‌بینی استفاده می‌شود و بر این فرض مبتنی هستند که تقاضای گذشته شاخص مناسبی از تقاضای آینده است و در حقیقت آنچه یک سازمان درباره مشتریان خود می‌داند، رفتار گذشته آن‌ها بوده که رفتار آینده آن‌ها را نیز روشن خواهد ساخت.

نیک‌بخت در خصوص مسابقه بین‌المللی مؤسسه مطالعات انرژی وزارت نفت که در زمستان گذشته و به منظور افزایش مهارت کارشناسان در پیش‌بینی تقاضا و مصرف انرژی برگزار شد اظهار کرد: ارزشیابی روش‌های مبتنی بر تکنیک هوش محاسباتی برای پیش‌بینی شاخص‌های بلندمدت انرژی و نیز پی بردن به میزان دقت و توانایی پیش‌بینی سری‌های زمانی انرژی در دوره‌های گوناگون از جمله اهداف این فراخوان بود.

وی خاطر نشان کرد: در این مسابقه نیز یک سری اطلاعات در مورد مقدار تقاضای انرژی در یک دوره زمانی خاص داده شد که می‌بایست پیش‌بینی تقاضا در دوره پیش روی آن انجام می‌گرفت.

این دانش‌آموخته مهندسی مکانیک گفت: نتیجه پیش‌بینی صحیح از میزان تقاضا، اتخاذ بهترین رویکرد در پاسخ به نیاز بازار است و در موارد مشابه که الگوی اساسی تقاضا از سالی به سال دیگر تغییر نکند استفاده از این روش کاربرد عملی می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول