اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس مطرح کرد

سهم نابرابر روستایی‌ها و شهرنشینان از هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم اینکه هدفمندی یارانه‌ها برای روستائیان نتایج پرباری داشت، شهرنشینان را دچار مشکل کرده است.

سهم نابرابر روستایی‌ها و شهرنشینان از هدفمندی یارانه‌ها

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که در جامعه، مردم از آن رنج می‌برند گرانی است که برخی‌ها معتقدند این گرانی ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها است در حالی که فقط بخشی از آن ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه نباید موضوعات جهانی را در تورم و گرانی نادیده گرفت، تصریح کرد: نوع رفتار مردم در خریدها نیز عامل دیگر گرانی محسوب می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها برای روستاییان نتایج پرباری داشت، افزود: اجرای این طرح برای مردمی که در شهرها و از خدمات شهری و دولتی بهره‌مند هستند نه تنها رضایت آن‌ها را به دنبال نداشت بلکه آن‌ها را دچار مشکلاتی نیز کرده است.

وی با اشاره به آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم شهرها هر ماه به ازای انرژی مصرفی خود مبالغ زیادی پرداخت می‌کنند و لازم است تا در راستای کاهش فشارهای مالی به مردم، نسبت به این موضوع چاره‌اندیشی شود.

فتاحی با بیان اینکه با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش حامل‌های انرژی توانسته‌ایم در حد بسیار زیادی صرفه‌جویی کنیم، اعلام کرد: هدف اصلی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها جلوگیری از اتلاف انرژی و اصلاح ساختارهای تولیدی در توزیع عادلانه هدفمندکردن یارانه‌ها است که نباید از این موضوع غافل شد.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول