اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کرمان خبر داد

کشف 2 قطعه ظرف فلزی و 36 سکه نقره در رابر

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان کرمان از کشف 2 قطعه ظرف فلزی و 36 سکه نقره مربوط به دوره افشاریه در شهرستان رابر خبر داد.

کشف 2 قطعه ظرف فلزی و 36 سکه نقره در رابر

هادی ایرانمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از کشف 2 قطعه ظرف فلزی و 36 سکه نقره مربوط به دوره افشاریه در شهرستان رابر خبر داد و اظهار داشت: این اشیا توسط یکی از اهالی منطقه در زمین کشاورزی کشف شد.

وی افزود: به دلیل فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر و آگاهی دادن به مردم در باره ارزش آثار تاریخی، این اشیا به میراث فرهنگی استان کرمان تحویل داده شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: یکی از ظرف‌ها 14 سانتی‌متر ارتفاع و 22 سانتی‌متر قطر دهانه دارد و بزرگ‌تر است و ظرف دیگر که نیمه‌کروی است ،حاوی سکه‌های یاد شده بود.

ایرانمنش با اشاره به اینکه بر روی بدنه ظرف بزرگ‌‎تر در فواصل مختلف سه کنده‌کاری وجود دارد که تاریخ ساخت و مالک آن را مشخص کرده است، افزود: از مجموع 36 سکه کشف شده، 27 سکه ضرب قسطنطنیه به سال 1187 هجری قمری و 9 سکه ضرب اسلامبول به سال 1171 هجری قمری است.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول