اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور خبر داد

بزرگداشت 7 تیر با محوریت شهیدان ناطق و کریمی

خبرگزاری فارس: فرماندار نور از برپایی مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر با محوریت شهید ناطق نوری و کریمی خبر داد.

بزرگداشت 7 تیر با محوریت شهیدان ناطق و کریمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی بعدازظهر امروز در جلسه گرامیداشت شهدای هفت تیر شهرستان نور بیان داشت: دنیا برای شهدای هفتم تیر زندان بود و آنان برای رسیدن به هدفی که داشتن تلاش کردند و شهادت هدیه خداوندی به ایشان بود.

فرماندار نور تصریح کرد: در اوایل انقلاب و طوفان‌های عظیمی که علیه انقلاب در جریان بود خون این شهدا انقلاب و نهضت امام راحل را تثبیت کرد و نهال انقلاب را به ثمر نشاند.

وی اظهار داشت: در شرایطی که دشمن به فرموده رهبر انقلاب ناتوی فرهنگی را علیه ایران دارد، معرفی شهدای هفتم تیر و تبیین و روشنگری اهداف این شهدا و علت به شهادت رساندن جمعی این عزیزان به دست گروهک‌های معاند و منافقین برای نسل جوان ضروری است تا آنان بدانند انقلاب با چه هزینه‌ای به پیروزی رسید و امنیت فعلی حاصل چه خون‌هایی است.

مشایخی در ادامه از برپایی مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در روز پنجشنبه مورخ 8 تیر ماه جاری در مصلای الغدیر شهرستان نور خبر داد و گفت: این مراسم گرچه شهرستانی است اما در حد ملی و با حضور مسئولان استانی و کشوری و خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: چون در دوران شهادت شهید کریمی، شهر رویان در حوزه جغرافیایی نوشهر بوده و این شهید هم قبلا در رویان سکونت داشته و منبر می‌رفته است یادواره و بزرگداشت شهدای تیر امسال با محوریت شهیدان عباسعلی ناطق نوری نماینده فقید شهرستان‌های نور و محمودآباد و شهید حجت‌الاسلام عمادالدین کریمی نماینده وقت نوشهر و چالوس برگزار می‌شود.

 

*شهید بهشتی از پیشگامان نهضت و انقلاب اسلامی بود

امام جمعه نور نیز گفت: شهید بهشتی از پیشگامان نهضت و انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام عبدالرحمان باقرزاده بیان داشت: شهدای هفتم تیر از شهدای مظلوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند که در راس آنان شهید مظلوم بهشتی است که از پیشگامان انقلاب و نهضت اسلامی ایران است.

امام جمعه نور تصریح کرد: بزرگداشت این شهدا و برگزاری یادواره به نام آنان ارج نهادن به پیشگامان انقلاب و پشتوانه نظام است و پایه‌های نظام اسلامی تقویت می‌شود.

وی اظهار داشت: ارج نهادن به این استوانه‌های نستوه در جامعه موجب تزریق انرژی و ظرفیت لازم در جامعه می‌شود و ارزش‌های اسلامی را در جامعه و نسل جوان تزریق و تقویت می‌کند.

باقرزاده ابراز داشت: دشمنان اسلام و انقلاب درصدد هستند با صرف هزینه سنگین رابطه نسل جوان و آینده را با پیشگامان انقلاب و نهضت اسلامی قطع و بین این دو نسل فاصله بیاندازد که این قطع ارتباط به نهضت و انقلاب اسلامی ایران آسیب می‌رساند.

وی تاکید کرد: ما با برپایی یادواره‌های شهدا با ارج نهادن به شهید و شهادت باید این فاصله را کم و برطرف کنیم زیرا یادواره شهدا برای تحکیم انسجام و وحدت عمومی برگزار می‌شود چون شهدا سنبل انسجام، وحدت و همدلی هستند.

امام جمعه نور در ادامه تصریح داشت: برای برگزاری یادواره شهدای هفتم تیر به ویژه شهیدان ناطق نوری و کریمی باید از تمامی ظرفیت شهرستان استفاده شود و فضاسازی فرهنگی مناسب انجام شود، چون شهدای هفت تیر مختص شهرستان نیستند و شهدای مظلوم انقلاب ایران هستند کما اینکه همه شهدا به همه جامعه تعلق دارند.

انتهای پیام/س10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول