اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه سمنان:

جلوی انحرافات فکری و عملی گرفته شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه سمنان گفت: باید جلوی انحرافات فکری و عملی با توجه به هجوم عرفان‏ها و تفکرات انحرافی جدید گرفته شود.

جلوی انحرافات فکری و عملی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام نجف دیانی ظهر امروز در مراسمی که در مسجد عابدینیه سمنان برگزار شد، افزود: شناخت هدف بعثت پیامبر(ص) نیازمند بررسی و تحقیق و تفحص زمان قبل از بعثت بوده و باید بدانیم مردم در چه شرایط و وضعی قرار داشتند و ایده و عقیده آنها قبل از بعثت چه بوده است.

وی بیان داشت: امام علی(ع) در خطبه دوم نهج‏البلاغه در این رابطه می‏فرمایند که قبل از بعثت، مردم در ضلالت و گمراهی مطلق به سر می‏بردند و گمراهی آنان تا اندازه‏ای بود که هم انحراف فکری و هم انحراف عملی داشتند.

استاد حوزه علمیه سمنان افزود: در مورد انحراف فکری بدین‏گونه بود که به جای خدای یگانه، بت، خورشید، ماه و برخی اشیا را می‏پرستیدند و در مورد انحراف عملی نیز این چنین بود که برای زن، ارزش و احترامی قائل نمی‏شدند و دختران را زنده به گور می‏کردند.

دیانی ادامه داد: انحراف و جهالت مشرکان به اندازه‏ای بود که حتی به بهداشت و پاکیزگی اهمیتی نمی‏دادند، امنیت و آرامش نداشتند و به راحتی قتل و خون‏ریزی انجام می‏دادند.

وی اظهار داشت: وقتی پیامبر گرامی اسلام به پیامبری مبعوث شد، نخستین آیه‏ای که نازل شد «اقرأ باسم ربک الذی خلق» بود و با توجه به این آیه می‏توان گفت انقلابی که پیامبر ایجاد کرد، انقلاب فرهنگی بود.

استاد حوزه علمیه سمنان یادآور شد: پیامبر رحمت فرهنگ جاهلیت و طاغوتی را عوض و به جای آن فرهنگ الهی و رحمانی ایجاد کرد و در واقع با این آیه، پیامبر(ص) هم فکر مردم و هم عمل آنها را درست کرد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول