اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی شرکت ملی گاز ایران:

حرکت در مسیر قرآن خط بطلانی بر عرفان‌های کاذب است

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی و معارف اسلامی، حرکت در مسیر قرآن را خط بطلانی بر عرفان‌های کاذب دانست.

حرکت در مسیر قرآن خط بطلانی بر عرفان‌های کاذب است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حمید امیدی ظهر امروز در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و همسران کارکنان شرکت ملی گاز ایران در سنندج اظهار کرد: در جامعه اسلامی، اشاعه فرهنگ قرآنی در رأس تمام امور است چراکه جاری شدن قرآن در سطح جامعه نه تنها رستگاری افراد بلکه رستگاری جامعه را به‌دنبال خواهد داشت.

وی افزود: یکی از معضلات و مشکلات پیش‌روی قاریان و حافظان قرآن کریم برای نقش‌آفرینی در جامعه اسلامی نگاه فردنگرانه آنان برای ترویج آموزه‌های دینی در جامعه است که این مهم با ابعاد اجتماعی و دامنه گسترده آموزه‌های اسلامی سنخیت ندارد.

امیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی پیش‌زمینه‌ای برای ایجاد شوق و رغبت در قرآن‌آموزان در مدت زمان کم با بهترین استفاده در امر حرکت در مسیر قرآن است، اما آموزش و تکرار این آموخته‌‌ها و تلاش در مسیر اجتماعی کردن مفاهیم و مبانی انسان‌ساز این کتاب آسمانی می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی را برطرف کند.

این مسئول عنوان کرد: قرآن کریم وسیله ارتباط و نزدیکی هر چه بیشتر بندگان با پروردگار است و بانیان ترویج‌دهنده کلام الهی جایگاه والایی در نزد خدای متعال دارند.

وی خاطرنشان کرد: انس با قرآن و نهج‌البلاغه و برقراری ارتباط نزدیک با این آموزه‌ها موجب عزت مسلمانان و سالم‌سازی جامعه اسلامی از هرگونه هجمه و توطئه‌ است.

مشاور فرهنگی شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: مسلمانان در این برهه زمانی وظیفه دارند کلام الهی را در زندگی خود جاری کرده و براساس این کلام نورانی گام بردارند لذا شرکت ملی گاز ایران با برنامه‌هایی منسجم برای خانواده‌های کارکنان خویش سعی بر ترویج هر چه‌ بیشتر این آموزه‌ها دارد.

محمدمهدی مهدوی مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز در ادامه این مراسم اذعان داشت: در این مسابقات 330 نفر برگزیده استان‌های سراسر کشور متشکل از کارکنان و همسران کارکنان شرکت ملی گاز ایران در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه با همدیگر به رقابت پرداختند که پس از سه روز رقابت افراد برگزیده رشته‌های مختلف زیر نظر داوران برجسته کشوری مشخص شدند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول