اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد

نمایشگاه مالزی فرصت ایده‌آلی برای معرفی توانمندی‌های قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: نمایشگاه محصولات فرهنگی اقتصادی قم در مالزی، فرصت بسیار ایده‌آلی برای معرفی توانمندی‌های قم در بخش‌های مختلف فراهم کرد.

نمایشگاه مالزی فرصت ایده‌آلی برای معرفی توانمندی‌های قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور با اشاره به برپایی نمایشگاه محصولات قم در ایالت کلانتان مالزی اظهار داشت: یکی از بندهای موافقتنامه بین قم و استان کلانتان مالزی، ایجاد نمایشگاهی از محصولات قم در ایالت مالزی بود که پس از انجام مقدمات اولیه، این نمایشگاه در قالب 50 غرفه از محصولات مختلف فرهنگی هنری شامل نرم‌افزارهای قرآنی، کتب دینی، صنایع دستی، مواد غذایی و محصولات صنعتی و سایر زمینه‌ها دایر و مورد استقبال بسیار خوب مردم و مقامات ایالت کلانتان قرار گرفت.

استاندار قم با اشاره به نتایج مذاکرات هیئت اقتصادی استان با مسئولین ایالت کلانتان در جریان برپایی این نمایشگاه گفت: در این مذاکرات طرفین در خصوص توسعه همکاری‌های متقابل از جمله راه‌اندازی کلینیک تخصصی بیماری‌های زنان و درمان ناباروری، خط تولید موتورسیکلت و احداث کارخانه سیمان در کلانتان، همچنین صادرات انواع محصولات و کالاهای تولیدی قم به مالزی مثل ماشین لباسشویی و تبادل دیگر اقلام فرهنگی و اقتصادی به توافق رسیدند.

موسی‌پور دیدار با پادشاه ایالت کلانتان و نشست با طلاب مدارس علمیه را از برنامه‌های جنبی سفر خود به مالزی عنوان و خاطر نشان کرد: در این دیدار سلطان محمد پنجم پادشاه کلانتان ضمن ابراز خرسندی از سفر هیئت اعزامی استان قم، از توسعه و گسترش روابط قم با کلانتان استقبال کرد.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی قرآنی توسط  قاریان قرآن و گروه‌های استان خبر داد و گفت: گروه‌های فرهنگی و قرآنی استان، در طول یک هفته برپایی این نمایشگاه به اجرای برنامه‌های قرآنی و تواشیح در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه‌های ایالت کلانتان پرداختند که بسیار مورد توجه واقع شد.

استاندار قم نمایشگاه مالزی را فرصت ایده‌آلی برای معرفی توانمندی‌های قم دانست و ادامه داد: این نمایشگاه علاوه بر توسعه روابط فرهنگی، زمینه شناسایی بهتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قم و امکان حضور محصولات تولیدی استان قم در کلانتان را فراهم کرده و رونق تولید، صادرات و اشتغالزایی بیشتر استان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول