اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم

نمایشگاه فرهنگی اقتصادی قم در مالزی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار قم نمایشگاه محصولات فرهنگی و اقتصادی قم در ایالت کلانتان مالزی افتتاح شد.

نمایشگاه فرهنگی اقتصادی قم در مالزی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که نیک عبدالعزیز سروزیر ایالت کلانتان و دیگر وزرای این ایالت حضور داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور استاندار قم با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و آثار و برکات این حرکت در احیاء معنویت و ادیان الهی و خیزش‌های اسلامی در منطقه و جهان است اظهار کرد: امروز بعد از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب با وجود توطئه‌های عظیم و دسیسه‌ها و خباثت‌های فراوان دشمنان به‌ویژه آمریکا و اسرائیل با رهبری‌های آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، ایران از یک کشور وابسته و عقب مانده به کشوری در حال رشد و پیشرفت در همه عرصه‌ها و مقتدر و با صلابت و مستقل تبدیل شده است و الگوی موفقی از مدل حکومتی بر مبنای تعالیم اسلام و آموزه‌های اهل‌بیت به جهان ارائه کرده است.

وی در ادامه رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را توسعه روابط با کشورهای اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: رئیس جمهور ایران در آغاز کار دولت دهم به برقراری روابط منطقه‌ای و بین استانی با کشورهای اسلامی تأکید کرد و بر این اساس استان قم زمینه توسعه روابط با مناطق و ایالت‌های مختلف کشورهای اسلامی را فراهم کرد و سفر به مالزی بر همین مبنا انجام گرفت و منجر به امضاء تفاهم‌نامه همکاری با ایالت کلانتان مالزی شد.

موسی‌پور افزود: خوشحالم که امروز شاهد اجرا شدن نخستین بند از مفاد توافق‌نامه یعنی ایجاد نمایشگاه فرهنگی اقتصادی در کلانتان هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه زمینه حضور محصولات تولیدی استان قم را در کلانتان فراهم کرده و موجب افزایش ظرفیت تولیدی منابع و کارخانجات استان قم و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شود.

نمایشگاه محصولات قم در مالزی با 50 غرفه از محصولات مختلف فرهنگی هنری شامل نرم‌افزارهای قرآنی، کتب دینی، صنایع دستی، صنایع غذایی و سایر محصولات قم برگزار شده و مورد استقبال مردم کلانتان قرار گرفته است.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول