حسین داوری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به جایگاه تربیتبدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: ارتقای مباحث تربیتبدنی و کیفیسازی ورزش دانشآموزان از مهمترین رویکردهای این سند است و ارتقای سطح علمی مربیان تربیتبدنی در راستای دستیابی به این موضوع در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 مدرسه تخصصی در سراسر کشور وجود دارد، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در سال جاری موظف به راهاندازی یک هزار مدرسه تخصصی ورزش در سراسر کشور است.
معاون تربیتبدنی و سلامت ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در سال جاری برای راهاندازی مدارس تخصصی ورزش در سطح نواحی و مناطق آموزشی 43 سهمیه دارد.
وی با اشاره به اینکه در آینده تمام نواحی آموزش و پرورش موجود در سطح استان از مدارس تخصصی ورزش برخوردار میشوند، ادامه داد: در این مدارس رشتههای ورزشی به صورت تخصصی به دانشآموزان آموزش داده میشود و دانشآموزان با توجه به علاقه و استعدادهای خود در زمینه رشتههای ورزشی در این مدارس حضور مییابند.
داوری با اشاره به اینکه دانشآموزان در مدارس تخصصی ورزش دو ساعت به صورت رسمی و چهار ساعت به صورت غیر رسمی فعالیت میکنند، تاکید کرد: دانشآموزان در این مدارس به صورت تخصصی در رشته ورزشی مورد نظر خود آموزشهای لازم را دریافت میکنند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام امکانات و وسایل مورد نیاز در مدارس تخصصی ورزش را تأمین میکند، افزود: اما سایر هزینههای موجود در این مدارس با همکاری والدین دانشآموزان تأمین میشود و مدارس تخصصی ورزش به عنوان بخشی از اوقات فراغت دانشآموزان محسوب میشود.
معاون تربیتبدنی و سلامت ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: فراهم شدن زیرساختهای ورزش قهرمانی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در راستای راهاندازی و توسعه مدارس تخصصی ورزش محسوب میشود.
انتهای پیام/س20/ط4000