اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

اختصاص یک میلیارد تومان برای حل مشکلات خارک

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: با توجه به مشکلات عدیده شهرداری خارک یک میلیارد تومان از منابع استان برای حل مشکلات این شهرداری اختصاص خواهد یافت.

اختصاص یک میلیارد تومان برای حل مشکلات خارک

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست بررسی مصوبات وزارت نفت در جزیره خارک از اختصاص یک میلیارد تومان برای حل مشکلات شهرداری خارک خبر داد و اظهار داشت: اختصاص این اعتبار موقتی است و وزارت نفت باید در مدت یک ماه با عمل به تعهدات خود در جزیره خارگ این مبلغ را به استان برگرداند.

وی با اشاره به مشکل تامین برق در جزیره خارک افزود: برای تامین اعتبار 20 میلیارد تومانی نیروگاه 50 مگاواتی برق در جزیره خارک به‌ عنوان یکی از تعهدات وزارت نفت، مسئولان مربوط شرح عملیات نیروگاه را به وزارت نفت ارائه کنند.

جهانبخش اضافه کرد: برای تامین اعتبار و ایجاد این نیروگاه هر چه سریع‎تر اقدام شود تا اگر مشکلی در زمینه برق در این جزیره باقی ماند در سفر آینده رئیس جمهور به استان بوشهر مطرح و مصوب شود.

وی با تاکید بر تکمیل پروژه‎های جزیره خارک توسط وزارت نفت ادامه داد: وزارت نفت در عمل به تعهدات خود در این جزیره تسریع کند.

استاندار بوشهر یادآور شد: جزیره خارک یک جزیره استراتژیک و از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و قطع برق در جزیره خارک یک فاجعه است و وزارت نیرو باید با تامین یک مولد سیار مشکل برق این منطقه را مرتفع کند.

شهردار جزیره خارک نیز در این نشست گفت: از زمان تصویب مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر، با شورای شهر چندین بند در بخش عمران شهری تعریف کردیم و تاکنون مبالغی نیز پرداخت شده است.

شعیب بحرینی با بیان اینکه قرار بود وزارت نفت 2 میلیارد تومان پرداخت کند افزود: بیشترین کار را در جزیره خارک در راستای اجرای مصوبات سفر انجام داده‎ایم.

وی ادامه داد: مقرر شده بود شهرداری کارها را انجام دهد و پس از آن وزارت نفت اعتبار دهد و ما نیز از منابع خودمان هزینه کردیم و امروز با مشکلات زیادی مواجه شده‎ایم.

بحرینی بیان کرد: بدهی‎های زیادی برای شهرداری خارک ایجاد شده و پیمانکاران مطالبات خود را طلب می‌کنند و وزارت نفت حداقل به صورت علی‌الحساب مبلغی برای کاهش مشکلات و پرداخت بدهی‎ها پرداخت کند.

شهردار خارک احداث خیابان، راه‎های دسترسی، زیرسازی کوچه‎ها، آسفالت و زیباسازی شهر را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه توسط شهرداری خارک ذکر کرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول