اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

دستگیری عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای برگ برنده در مذاکرات مسکو است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر با تحریم و تهدید رو‌به‌رو هستیم، اقدام هوشیارانه وزارت اطلاعات و دستگیری عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای قطعاً برگ برنده‌ای برای کشور ما در مذاکرات مسکو خواهد بود.

دستگیری عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای برگ برنده در مذاکرات مسکو است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت 26 خرداد سالروز شهادت شهیدان امانی، بخارایی، صفار هرندی و نیک‌نژاد اظهار کرد: یکی از وقایع مهم و تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی تصویب قانون کاپیتولاسیون و مخالفت‌ها و مبارزه‌های بعد از آن توسط مردم در کشور علیه رژیم شاهنشاهی بود و کاپیتولاسیون یکی از مقاصد شوم آمریکایی‌ها در ایران بود که بار دیگر در عرصه سیاست ایران حادثه‌آفرین شد.

امام جمعه مهربان به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با شهدای موتلفه اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره این شهدا می‌فرمایند که "به هر حال اینها ستارگان و برجستگانی بودند که در راه خدا رفتند و این راه را انتخاب کردند و نتیجه حاکمیت اسلام در دوران سیطره کفر و استکبار بر عالم شد. این شهدا حقیقتاً در دوران ظلمات نور خدا بودند که درخشیدند، فضا و دل‌ها را روشن کردند و راه را به خیلی‌ها نشان دادند".

جلیلی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) افزود: امام هفتم(ع) با جمع روایات و احادیث و احکام و احیای سنن پدر گرامی و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را که با تعالیم و مجاهدات پدرش جعفر بن محمد(ع) نظم و استحکام یافته بود حفظ و تقویت کرد و با وجود موانع بسیار در راه انجام وظایف الهی تا آنجا پایداری کرد که به شهادت رسید. 

خطیب جمعه مهربان با تاکید بر حفظ حرمت و عظمت ایام شهادت و ارتحال ائمه معصومین گفت: فضای کوچه و بازار در سالروز ارتحال و شهادت معصومین متناسب با شأن و عظمت ائمه معصومین باشد و باید برنامه‌های عزاداری در این ایام به نحو شایسته برگزار شود.

امام جمعه مهربان با اشاره به تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام‌خمینی‌(ره) در سال 1358، با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و تبریک روز و هفته جهاد کشاورزی به جهادگران عرصه جهاد و کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی یکی از نعمت‌های الهی است که خوشبختانه خداوند متعال کشور ما را از این موقعیت و موهبت الهی بسیار بهره‌مند ساخته است.

وی گفت: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور چهار فصل است ،با برنامه‌ریزی مدون و دقیق می‌توانیم با روحیه جهادی و بسیجی به خودکفایی‌های زیادی در زمینه محصولات کشاورزی و غذایی دست یابیم.

جلیلی با اشاره به اینکه ذخایر نفت روزی تمام شدنی است، تاکید کرد: باید روز به روز تلاش کنیم تا کشورمان از وابستگی به درآمدهای نفتی رهایی یابد و بخش کشاورزی یکی از محورهای مهم توسعه است که با سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیاری از شاخص‌های توسعه در کشور فراهم خواهد شد.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به وجود اراضی مستعد کشاورزی در منطقه مهربان اظهار امیدواری کرد که با استفاده بهینه از اراضی کشاورزی منطقه زمینه اشتغال بیشتری برای جوانان در این بخش فراهم شود و قطعاً اشتغال پایدار، اقتصاد پایدار را به‌دنبال خواهد داشت.

جلیلی با اشاره به اینکه لطف الهی امسال شامل حال کشاورزان منطقه شده است و نزولات جوی به‌خوبی باریده است، از  کشاورزان خواست با پرداخت زکات شکر عملی این نعمت را به‌جای آورند.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت و تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: یکی از اعیاد بزرگ اسلامی که امکان وحدت شیعه و سنی را فراهم می‌آورد، عید مبعث است.

جلیلی با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران که به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده است افزود: شهید دکتر مصطفی چمران مرد عمل بود و نه مرد سخن، ما امروز به فداکارهایی که دکتر مصطفی چمران و همرزمانش داشتند افتخار می‌کنیم و به روح مطهر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درود و صلوات می‌فرستیم.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت سالروز صدور فرمان امام‌خمینی‌(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 هجری شمسی که به نام روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامگذاری شده است، سازمان تبلیغات اسلامی را از نهادهای مقدس و تاثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی، با گلایه از عملکرد ضعیف اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سراب در بخش مهربان اظهار کرد: در بخش مهربان حضور تبلیغات اسلامی کمتر احساس می‌شود و متاسفانه اداره تبلیغات اسلامی برنامه‌های فرهنگی قابل توجهی در بخش مهربان ارائه نمی‌کند.

امام جمعه مهربان در ادامه از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی خواست با تاسیس شعبه‌ای از اداره تبلیغات اسلامی در منطقه مهربان، نسبت به پر کردن خلاهای فرهنگی در مهربان اقدام کنند.

جلیلی در ادامه با اشاره به دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان توسط وزارت اطلاعات و با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان اظهار کرد: اقدام مبتکرانه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی کشورمان در دستگیری عوامل ترور به معنای تسلط و سیطره این نهاد مقدس و انقلابی نسبت به دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا است.

خطیب جمعه مهربان افزود: طبیعی است که چارچوب دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشورمان از جوانان و نخبگان مقتدری شکل گرفته از این‌رو اینگونه اقدامات نشانه عمق معنویت این عزیزان است و  با توجه به اینکه کشور ما درحال حاضر با تحریم و تهدیدات غرب روبه‌رو است این اقدام هوشیارانه وزارت اطلاعات قطعاً می‌تواند برگ برنده‌ای برای کشور ما در مذاکرات مسکو باشد.

امام جمعه مهربان، هدف غرب و استکبار جهانی از سنگ‌اندازی در مقابل فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را جلوگیری از اقتدار و استقلال روزافزون نظام اسلامی دانست و گفت: تعویق 15 ماهه مذاکرات صلح‌آمیز هسته‌ای با گروه 1+5 فرصتی برای غرب در توطئه‌چینی جدید بود که با مقاومت و اقتدار نظام اسلامی پاسخی دندان‌شکن دریافت کرد.

جلیلی  با بیان اینکه نظام اسلامی تا زمان حاضر تمام اقدامات لازم و ممکن را برای اعتمادسازی انجام داده است، خاطرنشان کرد: امروز گروه 1+5 باید اقدامی موثری برای جلب اعتماد جمهوری اسلامی ایران انجام دهد و در مذاکرات با دستانی پر وارد شود. 

انتهای پیام//ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول