اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید:

آمریکا از ادامه مذاکره با روسیه بر سر اختلافات صرف‌نظر نمی‌کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با همتای روسی خود در حاشیه نشست سران گروه 20 در مکزیک به بررسی اختلافات دو کشور در مورد برخی مسائل بین المللی، از جمله سوریه خواهد پرداخت.

آمریکا از ادامه مذاکره با روسیه بر سر اختلافات صرف‌نظر نمی‌کند

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جی کارنی" سخنگوی رسمی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا قصد ندارد از ادامه تماس‌ها با روسیه بر سر اختلافاتی که در خصوص برخی مسائل بین طرفین وجود دارد، صرف‌نظر نخواهد کرد.

کارنی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که  "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا بی‌صبرانه در انتظار دیدار با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه نشست سران گروه 20 در مکزیک است. روابط ما با روسیه از آغاز دوره ریاست‌جمهوری اوباما بهبود یافته است و ما دیدگاه خود در بسیاری از مسائل را تغییر داده‌ایم: ما در عرصه‌هایی که دو کشور با یکدیگر اختلافی ندارند، همکاری خوبی داریم و در زمینه‌های دیگری که بین طرفین اختلاف عقیده وجود دارد به بررسی شفاف مشکلات می‌پردازیم.

سخنگوی کاخ سفید همچنینن یادآور شد: سوریه یکی از  این موضوعاتی است که آمریکا و روسیه در مورد آن اختلاف دارند و من اطمینان دارم که این مسئله یکی از مسائل مورد مذاکره اوباما و پوتین در دیدار آتی آنها است، البته این فقط یکی از مسائل مورد مذاکره است.

همانطور که دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین پیش از این اعلام کرده، رئیس‌جمهوری روسیه قصد دارد در جریان نشست سران گروه 20 در مکزیک (19-18 ماه ژوئن) دیدارهای دوجانبه‌ای از جمله با همتای آمریکایی خود انجام دهد.

مسائل پیرامون سامانه دفاع ضد موشکی اروپا و روند اوضاع در سوریه از جمله مهمترین موضوعات بین المللی مورد مذاکره سران دو کشور خواهد بود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول