اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پیام تبریکی به مناسبت روز ملی روسیه

هیلاری کلینتون روسیه را شریک مهم آمریکا در عرصه بین‌المللی توصیف کرد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آمریکا در پیام تبریکی برای دولت و ملت روسیه به مناسب روز ملی این کشور، روسیه را یکی از شرکای مهم واشنگتن در حل و فصل مسائل بین‌المللی نام برد.

هیلاری کلینتون روسیه را شریک مهم آمریکا در عرصه بین‌المللی توصیف کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در پیام تبریکی فرا رسیدن «روز ملی روسیه»، 12 ژوئن، را به ملت و دولت روسیه تبریک گفت. وی در این پیام یادآور شده است که از طرف "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری و همه مردم آمریکا این روز مهم تاریخی را به شهروندان روسیه تبریک گفته و بهترین آرزوها را برای آنها دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که روسیه یکی از مهمترین شرکای این کشور در حل و فصل مسائل بین المللی بشمار می‌رود و حجم همکاری‌های روسیه و آمریکا طی چند سال اخیرو در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما، بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

کلینتون از جمله مهمترین عرصه‌های همکاری مقامات مسکو و واشنگتن را مذاکرات مربوط به پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی، حمل و نقل کالا و تجهزات برای نیروهای حافظ صلح بین المللی مستقر در افغانستان و همچنین امضای توافقنامه مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) نام برد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین ابراز اطمینان کرد که تصویب توافقنامه دوجانبه مربوط به اجرای رژیم بدون روادیدی بین روسیه و آمریکا انگیزه مثبتی برای توسعه همکاری‌های دو کشور و افزایش سفرهای متقابل شهروندان دو کشور شود.

لازم به یادآوری است که این توافقنامه در نوامبر سال 2011 به امضاء روسای جمهوری دو کشور رسید، ولی تاکنون مورد تصویب پارلمان‌های روسیه و آمریکا قرار نگرفته است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول