اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سپر موشکی موضوع مذاکرات پوتین و اوباما در نشست سران گروه 20 مکزیک است

خبرگزاری فارس: روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا در نخستین دیدار خود بعد از انتخاب "ولادیمیر پوتین" به سمت ریاست‌جمهوری در نشست سران گروه 20 به بررسی موضوع سپر موشکی پرداخته و تلاش می‌کنند مواضع دو کشور را بهم نزدیک کنند.

سپر موشکی موضوع مذاکرات پوتین و اوباما در نشست سران گروه 20 مکزیک است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ایوا دالدر" نماینده دائم آمریکا در ناتو اعلام کرد که مقامات واشنگتن امیدوارند که ملاقات "ولادیمیر پوتین" و "باراک اوباما" روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران «گروه 20» در مکزیک مواضع دو کشور در خصوص سامانه دفاع ضد موشکی را به یکدیگر نزدیک کند.

دالدر روز گذشته در بروکسل گفت: من تردیدی ندارم که روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا به این موضوع می‌پردازند و تلاش خواهند کرد تا انگیزه تازه‌ای برای ادامه مذاکرات بوجود آورند. ما امیدواریم و انتظار داریم که این روند به توافق مسکو و واشنگتن در خصوص همکاری در این زمینه بیانجامد.

به گفته سفیر آمریکا در بروکسل، در حال حاضر مذاکرات مربوط به سپر موشکی در سطح کارشناسان، چه بین آمریکا و روسیه و چه بین ناتو و روسیه ادامه دارد و آنها تلاش می‌کنند تا اصولی برای همکاری در این خصوص پیدا کنند. 

کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ 19-18 ماه ژوئن برای شرکت در نشست سران گروه 20 به مکزیک سفر می‌کند و در حاشیه این نشست با برخی رهبران کشورهای عضو این گروه ملاقات‌های دوجانبه خواهد داشت.

بر اساس این اطلاعات، یکی از مهمترین مذاکرات ولادیمیر پوتین در مکزیک دیدار با اوباما، همتای آمریکایی خود است و انتظار می‌رود که بیانیه مشترکی در پایان این دیدار در خصوص ادامه توسعه همکاری‌های دو کشور صادر شود.

پوتین برای نخستین بار است که بعد از آغاز سومین دوره ریاست‌جمهوری خود با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار می‌کند.

لازم به ذکر است که رئیس‌جمهوری روسیه در ماه مه سال جاری به دلیل اشتغال به امر تشکیل کابینه وزراء در نشست سران گروه 8 در کمپ دیوید آمریکا شرکت نکرد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول