اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آمریکایی:

سوریه و افغانستان دو موضوع مختلف در روابط با روسیه هستند

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی مشاور وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که مقامات واشنگتن از حمایت روسیه از عملیات نظامی در افغانستان قدردانی می‌کند و این مسئله ارتباطی به اختلافات دو کشور در خصوص بحران سوریه ندارد.

سوریه و افغانستان دو موضوع مختلف در روابط با روسیه هستند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، سروان "جان کربی" معاون مشاور وزیر دفاع آمریکا در مسائل مربوط به همکاری با رسانه‌ها های گروهی روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات واشنگتن از روسیه بخاطر حمایت این کشور از عملیات در افغانستان قدردانی می‌کنند و این مسئله را با مشکلات مربوط به حل و فصل بحران در سوریه که دو کشور با هم در این خصوص اختلاف نظر دارند، مرتبط نمی‌کنند.

از او پرسیده شد که بطور دقیق مشخص کند که آمریکا و ناتو در حال حاضر تا چه حدی به کمک روسیه و سایر کشورهای به اصطلاح «مسیر شمالی» برای تامین نیروهای خود در افغانستان نیاز دارند که باعث می‌شود پنتاگون از سیاست‌های مسکو در قبال سوریه انتقاد نکند؟

کربی در پاسخ به این سئوال تاکید کرد: من فکر نمی‌کنم که این دو مسئله به یکدیگر ارتباطی داشته باشند. روسیه برای اجرای عملیات در افغانستان «بسیار مفید» است و ما بخاطر همکاری آنها (روس‌ها) برای در اختیار قرار دادن امکانات لازم برای تامین لجستیکی و کالاهای مورد نیاز نیروهای نظامی مستقر در افغانستان از طریق مسیر شمالی قدردانی می‌کنیم و اختلاف ما در خصوص حل و فصل بحران سوریه به این موضوع ارتباطی ندارد. 

از این مقام پنتاگون همچنین سئوال شد که چرا وزارت دفاع آمریکا از نظریه بازرسی کشتی‌های باربری روسیه به مقصد سوریه حمایت نمی‌کند؟

کربی پاسخ داد: این مسئله باید توسط رهبران ملی در سطوح بالا تصمیم گیری شود. بنابراین پنتاگون موضع گیری در این مسائل، از جمله در رابطه با حمایت و یا عدم حمایت از این نظریه، نخواهد کرد. این قبیل مسائل از سوی رئیس‌جمهوری و سایر رهبران کشورهای دیگر تصمیم گیری می‌شوند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول