اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در همایش بزرگداشت شهدای حزب مؤتلفه ـ 2:

حل مشکلات اقتصادی وسوسه خناثان بین‌المللی را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند وسوسه‌های خناثان بین‌المللی را از بین ببرد این است که از نظر قدرت اقتصادی کشور ما باید تقویت شود.

حل مشکلات اقتصادی وسوسه خناثان بین‌المللی را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای حزب مؤتلفه اسلامی که در بیت امام خمینی در قم برگزار شد با اشاره به اینکه علمای اسلام دنبال قدرت نیستند بلکه دنبال صحت عمل در حکومت هستند گفت: اگر امروز مراجع و علمای قم از باب نصیحت به مسئولان چیزی می‌گویند 100 درصد معتقد هستم که ایشان دغدغه حل مشکلات مردم را دارند.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: باید مسئولان نسبت به نظرات علما و مراجع تمکین کنند چرا که ایشان نگران وضع امت هستند. کوله‌باری از علم و تجربه با آنها است و همه باید قدر نعمت علما و مراجع را بدانند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون بیش از سه دهه تجربه حضور در صحنه داشته است خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب در سخنرانی عمیق خود در سالگرد ارتحال امام فرمودند انقلاب اسلامی حیات عزت‌مندانه‌ای را برای ملت ایران و مسلمانان ترسیم کرد و امروز با همه مشکلات و طوفان‌های منطقه این استقامت ملی را در کشور مشاهده می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط کنونی گروه‌های اسلامی این درک را پیدا کرده‌اند که باید در مسائل اسلامی به متخصصین مراجعه کنند، البته برخی سخنان از افکار اسلامی به دور بوده و حرف‌های سبکی است که گویندگان آن باید بدانند این سخنان مناقشات بلاوجه در کشور ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتضا می‌کند که این نظام از ابعاد مختلف قدرتمند باشد بیان کرد: یکی از مسائل موجود وضعیت اقتصادی کشور است. چرا در کشوری که دارای منابع غنی است، مردم باید نسبت به گرانی دغدغه داشته باشند؟ باید مدیریت به نحوی باشد که وضع کشور قابل پیش‌بینی بوده و تولید کشور رونق داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به اینکه سال جاری از سوی رهبری به نام سال حمایت از تولید ملی نام‌گذاری شده است افزود: دوای درد اقتصاد کشور تولید است و در مجلس نهم بررسی امور را در اولویت قرار داده و مسئولان مختلف را به مجلس دعوت کردیم که بگویند چرا وضع اقتصادی کشور اینگونه است. باید کسانی که مسئولیت اجرایی بر عهده دارند، تبعات مسئولیت خود را بپذیرند.

وی ادامه داد: در بودجه امسال راهکارهایی برای رونق تولید در نظر گرفتیم که باید اجرایی شود تا مشکلات حل شود؛ البته اجرای قانون مهم‌تر از تدوین آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند وسوسه‌های خناثان بین‌المللی را از بین ببرد این است که از نظر قدرت اقتصادی کشور ما باید تقویت شود.

وی مسائل منطقه‌ای را مورد توجه قرار داد و گفت: ‌دشمنان بر روی این مسئله تمرکز کرده و می‌خواهند به حرکت اقتصادی کشور لطمه بزنند، ولی اگر به تولید داخل توجه لازم را داشته باشیم می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه افزایش تولید موجب می‌شود که دشمنان مأیوس شوند اظهار کرد: البته غربی‌ها در یک دهه اخیر و به ویژه در دو سال اخیر نسبت به حرکت انقلاب دچار عصبانیت شده‌اند و این عصبانیت را در مسئله هسته‌ای بروز داده و از سوی دیگر به دنبال ماجراجویی در مسائل منطقه‌ هستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها نسبت به خروج از کشور عراق ناراحت هستند ادامه داد: آنها از اینکه در افغانستان به توفیق نرسیده و در جنگ 33 روزه شکست خوردند، عصبانی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی‌ها احساس می‌کنند که رژیم صهیونیستی در خطر است بیان کرد: رفتارهای تروریستی در عراق و اعمال خشونت بی‌منطق تأسف‌آور است و البته ما می‌دانیم پشت صحنه این اتفاقات چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه جریانات افراطی وهابی مسلک و گروه‌های تندرو جز ایجاد مشکل برای مسلمانان هیچ کاری نکردند گفت: اگر اهل جهاد هستید چرا مسلمانان را به خاک و خون می‌کشید؟ اگر اهل مجاهدت هستید با صهیونیست‌ها مبارزه کنید، چرا زائران بی‌گناه کاظمین را می‌کشید؟ این گروه‌ها ننگ جامعه اسلامی هستند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول