اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه:

بیداری اسلامی وعده پیامبر(ص) بود

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه علمیه گفت: بیداری اسلامی وعده‌ای است که در روایات به ما داده شده و مسئله‌ای در راستای ظهور امام عصر(عج) است.

بیداری اسلامی وعده پیامبر(ص) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی کورانی پیش از ظهر امروز در نشست مهدویت و راهبردهای آن در حرکت بیداری اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: حرکت بیداری اسلامی و اشتیاق مردم به سوی مهدویت از وعده‌های الهی است که در روایات نیز به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: در احادیث توصیفات بسیاری در زمینه احوالات مسلمانان قبل از ظهور آمده و این روایات امت اسلامی را که در آخرالزمان به سوی حضرت مهدی(عج) تمایل دارند، به گرسنه‌ای تشبیه کرده‌اند که میلش هر لحظه به غذا بیشتر می‌شود.

این پژوهشگر حوزه مهدویت با اشاره به بشارت‌های موجود در آیات قرآن در زمینه مسئله مهدویت ابراز داشت: بسیاری از آیات قرآن به ما این نوید را می‌دهد که در آخرالزمان اسلام بر تمام ادیان تسلط پیدا می‌کند و اتفاقات امروز جهان زمینه‌ای برای این تسلط است.

وی خاطر نشان کرد: در روایات اهل سنت، ظهور حضرت مهدی(عج) از سرزمین مشرق مطرح شده و به همین دلیل وهابیت طالبان را در افغانستان به وجود آورد.

کورانی ابراز داشت: در روایات شیعه این موضوع به شکل دیگری آمده و این روایات زمینه‌سازان و یاران حضرت مهدی(عج) را از مشرق زمین معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی که صدایش امروز در جهان طنین‌انداز است از حرکت انقلاب اسلامی نشأت گرفته و این در واقع همان موجی است که امام خمینی(ره) آن را در ایران آغاز کرد.

این استاد حوزه علمیه گفت: البته این موضوع که غربی‌ها و رژیم اسرائیل با کمک وهابی‌ها بخواهند این حرکت‌ها را منحرف کنند، یک امر طبیعی است اما این موضوع را باید در نظر داشت که لازم نیست تمام این حرکت‌ها به حکومت عدل منتهی شوند بلکه همین‌ که اشتیاق نسبت به یک حکومت عدل جهانی در تمام دنیا به وجود بیاید، کافی است هر چند بخشی از این انقلاب‌ها توسط غرب و یا وهابیت منحرف شوند.

وی با اشاره به ضرورت نگاه مهدوی به آینده ابراز داشت: این نگاه در دل انسان امید به وجود آورده و آینده را برای او روشن می‌سازد.

کورانی با بیان عناصر امیدی که امروز در دل شیعیان در زمینه ظهور وجود دارد افزود: در روایات ما اخبار قطعی در زمینه حوادث آخرالزمان وجود دارد که بخشی از آن اکنون تحقق یافته است.

وی افزود: آنطور که در روایات معتبر از ائمه(ع) آمده است، این حق‌طلبان که از خراسان قیام می‌کنند، پرچم خود را زمین نمی‌گذارند تا آن را به دست امام عصر(عج) بدهند.

این استاد حوزه ادامه داد: مردم ایران در روایات با 9 عنوان خوانده می‌شوند که اهالی قم، اهالی خراسان، قوم سلمان و اهالی ری از این جمله است که این پرچم‌ها در رابطه با این عناوین در روایات ذکر شده است.

وی عنوان داشت: از نشانه‌های دیگر ظهور که امروز در جهان دیده می‌شود، مسئله اشغال عراق به دست رومی‌ها و بیرون رفتن آنها از آنجا است.

کورانی گفت: طبق روایات در همین ایام در عراق دولتی قدرت می‌گیرد که مدافع حقوق شیعیان است و این موضوع از آنجا استفاده می‌شود که سفیانی که یک چهره ناصبی است با دولت عراق می‌جنگد.

وی ابراز کرد: آنطور که در روایات آمده در این دوران فضایی در دنیا به وجود می‌آید که مردم راجع به امام مهدی(عج) سؤال می‌کنند.

این پژوهشگر عرصه مهدویت با اشاره به تحولات سوریه اظهار داشت: اتفاقاتی که اکنون در سوریه رخ می‌دهد به موضوع خروج سفیانی ارتباطی ندارد چرا که این اتفاق زمینه‌هایی مانند وقوع یک زلزله مهیب در دمشق و ریخته شدن دیوار مسجد این شهر برای آن در روایات ذکر شده است.

وی خاطر نشان کرد: پس از وقوع این زلزله، اگر کسی علیه حکومت سوریه قیام کرد، نفر سوم که وارد این صحنه می‌شود سفیانی است که یک فرد ناصبی بوده و پیش از ظهور بر سوریه حاکم می‌شود.

 

نبض ملت‌های مسلمان با امام عصر(عج) می‌زند

کورانی با اشاره به اشتیاق جهان برای ظهور ابراز داشت: نبض ملت‌های دنیا با امام مهدی(عج) می‌زند و این موضوع را با ارتباط نزدیک به ملت‌های مسلمان می‌توان یافت.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم مسلمان دوستدار اهل‌بیت(ع)، مشتاق به ظهور منجی هستند اما غرب و وهابیت مانع از ظاهر شدن این تمایلات می‌شوند.

استاد و محقق عرصه مهدویت افزود: در سراسر امت اسلامی اگر آزادی به وجود بیاید، خواهیم فهمید که ملت‌ها دوستدار انقلاب اسلامی و منتظر آرمانشهر مهدوی‌ هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های مهدوی در این دوران باید انجام دهد خاطر نشان کرد: ایران اسلامی باید ابتدا تمام تلاش خود را برای مستحکم‌تر کردن پایه‌های نظام اسلامی و به دست آوردن توانمندی نظامی و اقتصادی انجام دهد.

کورانی گفت: یکی دیگر از نقاط ضعف ما این است که فعالیت‌های رسانه‌ای ما در راستای مهدویت بسیار ضعیف است و اهتمام لازم برای پیشبرد جامعه به سوی این آرمان‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال در یمن، الحوثی‌ها اعتقادات خوبی دارند و دوست جمهوری اسلامی هستند اما از هیچ حمایتی از جانب ایران برخوردار نیستند و نمی‌توانند سخن خود را به گوش حتی مردم یمن برسانند.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: وهابیت امروز در سراسر جهان با صرف هزینه‌های کلان تلاش می‌کند تا افکار عمومی را با خود همراه کند و این برای ما یک زنگ خطر است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول