اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک با برنامه‌ریزی درازمدت

خبرگزاری فارس: معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید در زمینه تولید محصولات استراتژیک کشاورزی خود‌کفا باشیم و این مهم نیاز به برنامه‌ریزی و کارشناسی دراز مدت دارد.

دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک با برنامه‌ریزی درازمدت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدرحیم سجادی ظهر امروز در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان قزوین که در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در چند سال اخیر برای رشد و توسعه کشاورزی کشور اعتبارات بسیار زیادی تخصیص داده شده و این مهم سبب تحول و توسعه چشم‌گیر در بخش کشاورزی شده است.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب توسعه بخش کشاورزی رشد بسیار زیادی داشته که 25 درصد این رشد با افزایش سطح زیر کشت و 75 درصد به خاطر کارهای کارشناسی محقق شده است.

این مسئول ادامه داد: در بخش آب و خاک دولت و مجلس گام‌های مؤثری برداشته‌‌ و بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی در اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی از گسترش و توسعه سیستم‌های آبیاری در کشور خبر داد و اضافه کرد: اعتبارات بسیار خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده و استان قزوین یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه مهم است.

این مسئول یادآور شد: کشاورزان پایه‌گذار امنیت غذایی در کشور هستند و همه مسئولان در توسعه این بخش مهم با هم همدل و همراهند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های متعدد آبیاری هوشمند در بخش کشاورزی استان قزوین در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: این روند نشان می‌دهد که فعالیت‌های مناسبی در این بخش مهم در این استان انجام شده است.

سجادی تأکید کرد: باید در زمینه تولید محصولات استراتژیک کشاورزی خود‌کفا باشیم و این مهم نیاز به برنامه‌ریزی و کارشناسی دراز مدت دارد.

وی در پایان ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان قزوین را بسیار زیاد ارزیابی کرد و افزود: استان قزوین در بسیاری از بخش‌های کشاورزی و تحقیقاتی پیشرو است، اما برای دست‌یابی به جایگاه حقیقی خود باید برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول