اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مجلس جایگاه وحدت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مجلس در شکل‌گیری وحدت در جامعه گفت: در هر اختلاف نظری نمایندگان مجلس باید به قانون مراجعه کنند.

مجلس جایگاه وحدت در جامعه اسلامی است

احمد امیرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نخستین دیدار نمایندگان مجلس نهم با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در این دیدار مطالب پراهمیتی در زمینه وظایف نمایندگان بیان کردند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود ضمن تاکید همیشگی به تکلیف‌گرایی، رضای خداوند را مهم‌ترین معیار در تصمیم‌گیری و حرکت صحیح دانستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در تمام کارها و به ویژه در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در یک جامعه اسلامی این نیت الهی است که می‌تواند کارها را به درستی به پیش ببرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر ضرورت زنده بودن و تحرک مجلس شورای اسلامی تاکید کرده و چنین مجلسی را دارای توانایی تاثیرگذاری در قانون‌گذاری و نظارت صحیح دانستند.

امیرآبادی ابراز داشت: مجلسی که زنده باشد، فعالیت‌ها و وظایف خود را به درستی انجام می‌دهد و در مواجهه با مشکلات پویا عمل می‌کند و این خلاق بودن مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به نمایندگان در زمینه حرکت به سوی تعامل با قوه مجریه و قوه قضائیه گفت: نگرانی مقام معظم رهبری در این زمینه است که تعصبات حزبی و مشکلات شخصی مانع در نظر گرفتن مصالح واقعی ملت شود و مجلس را به نزاع بیهوده با قوای دیگر بکشاند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در بحث تعامل مجلس با دولت نمایندگان باید تلاش کنند بعد نظارتی مجلس به عنوان وکلای مردم حفظ شود و عملکرد آنان مانع از بروز انحراف در فعالیت‌های قوه مجریه باشد.

وی عنوان داشت: مردم به نمایندگان رأی داده‌اند تا از انقلاب، ارزش‌ها و حقوق مردم صیانت شود و این نقش مهم نباید کم اهمیت شمرده شود.

امیرآبادی ابراز کرد: نمایندگان مردم باید دولت را تا جایی که به مردم خدمت کرده و در مسیر انقلاب حرکت می‌کند، حمایت کنند و پشتیبان او باشند تا بتواند خدمات خود را بهتر به مردم ارائه دهد.

وی افزود: اما اگر در جایی در عملکرد قوه مجریه انحرافی مشاهده شد و یا دست‌اندازی به حقوق مردم انجام گرفت، نمایندگان نمی‌توانند منفعل باشند و به وظیفه ذاتی خود که نظارت بر عملکرد قوای دیگر است، باید عمل کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نماینده مجلس شورای اسلامی باید حامی ولایت و مدافع حقوق مردم باشد اما در رفتارهای خود مصالح عمومی را نیز در نظر بگیرد.

وی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب همواره به اتحاد بوده است و مجلس شورای اسلامی می‌تواند در شکل‌گیری این اتحاد نقش بسزایی داشته باشد.

امیرآبادی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه شود این است که در اختلافات باید به قانون مراجعه کرد و نباید این مسائل را به صحنه عمومی جامعه و رسانه‌ها کشاند.

وی افزود: تفرقه در میان مسئولان مانع پیشرفت کشور می‌شود اما اختلاف سلیقه در نحوه اداره کشور و روش‌ها یک امر طبیعی است و در هر شرایطی ممکن است اتفاق بیفتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اختلاف سلیقه نیازی به جنجال نیست و باید با مراجعه به قانون مشکل را برطرف کرد گفت: هنگامی که قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و شورای نگهبان آن را تائید می‌کند، این قانون باید توسط دولت اجرا شود و مرجع معتبر حل اختلاف قانون است.

وی عنوان داشت: یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب بسیار به آن تاکید داشتند، سلامت مجلس شورای اسلامی بود چرا که این موضوع موجب توانمندی مجلس برای مقابله با انحرافات خواهد شد.

امیرآبادی اظهار داشت: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس نهم از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند و بسیاری دیگر از نمایندگان از طبقه متوسط و پائین جامعه به مجلس راه پیدا کرده و درد محرومیت را چشیده‌اند.

وی افزود: این ترکیب کم‌نظیر مجلس نهم زمینه‌ای خواهد شد تا این مجلس در زمینه خدمت به مردم گام‌های مؤثری بردارد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول