اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان اصفهان:

بسیاری از مردم به فعالیت سازمان بازرسی آشنایی ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مردم به فعالیت سازمان بازرسی آشنایی ندارند، گفت: تعدادی از درخواست‌ها و شکایات مردم جنبه خصوصی صرف و یا ماهیت قضایی دارند که به حیطه وظایف سازمان بازرسی مربوط نمی‌شود.

بسیاری از مردم به فعالیت سازمان بازرسی آشنایی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام علی موسوی‌نژاد ظهر امروز در هفدهمین همایش مدیران بازرسی شهرداری‌های کلان‌شهرها با تاکید بر سخنان امام علی(ع) در خصوص بازرسی و نظارت با بیان اینکه در نظام علوی باید شایسته‌سالاری حاکم باشد، اما لازم است افرادی از بیرون بر این نظام نظارت داشته باشند، اظهار کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه همواره به مالک‌اشتر تاکید داشته است که برای نظارت بر اداره امور مردم بازرسانی اهل صدق و وفا را انتخاب کند.

وی افزود: در اسلام و فقه تاکید زیادی بر نظارت و بازرسی شده، به طوری که بهترین اثر نظارت و بازرسی پیش‌گیری است و اگر نیاز به برخورد و اعمال مجازات باشد، به ناچار و برای متنبه کردن دیگران انجام می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان اصفهان با بیان اینکه اصل 173 و 174  قانون اساسی نیز به نظارت و بازرسی پرداخته است، اضافه کرد: اصل 173 مربوط به دیوان عدالت اداری است و کسانی که از ادارات شکایت دارند، به این دیوان مراجعه می‌کنند.

وی یادآور شد: اصل 174 قانون اساسی سازمان بازرسی کل کشور بر اجرای قوانین و عملکرد نهادها و ادارات نظارت دارد.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور بر عملکرد قوای سه‌گانه و سازمان‌هایی که بودجه دولتی دارند و نهادهای عمومی نظارت دارد، ادامه داد: بازرسان باید در نظارت کارگزاران نظام را راهنمایی کرده و آنها را مورد مشورت قرار دهند.

وی تاکید کرد: هنگامی که مردم و کارگزاران نظام بدانند که در حین فعالیت نظارت آشکار و پنهان از آنها صورت می‌گیرد، به طور قطع امانت را رعایت می‌کنند.

مدیرکل بازرسی استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به راه‌اندازی دو سامانه رسیدگی به شکایات و ثبت معاملات دولتی در سازمان بازرسی تصریح کرد: سازمان بازرسی وظیفه دارد در تمامی معاملات دولتی نظارت داشته و اداره‌ها نیز وظیفه دارند، تمامی معاملات خود را به سازمان بازرسی اعلام کنند که به همین دلیل سامانه ثبت معاملات دولتی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم به فعالیت سازمان بازرسی آشنایی ندارند، عنوان کرد: گاهی اوقات مردم درخواست و شکایاتی دارند که جنبه خصوصی صرف و یا ماهیت قضایی دارند که به حیطه وظایف سازمان بازرسی مربوط نمی‌شود.

موسوی‌نژاد ادامه داد: در سامانه رسیدگی به شکایات وظایف سازمان مشخص شده و مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول