اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 4 ماه تلاش

جسد پنجمین کوهنورد گرفتار در بهمن کوه‌‌های کرکس کشف شد

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نطنز گفت: جسد پنجمین کوهنورد که گرفتار بهمن کوه‌های کرکس شده بود پس از چهار ماه کشف شد.

جسد پنجمین کوهنورد گرفتار در بهمن کوه‌‌های کرکس کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر سلطانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش برای پیدا کردن جسد 5 نفر از کوهنوردان گرفتار شده در کوه‌های کرکس نطنز که در تاریخ 22 بهمن‌ماه برای صعود به قله این کوه مفقود شده بودند با پیدا شدن تنها 4 نفر از آنها پس از یک هفته ناتمام ماند.

وی با اشاره به اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان پس از گذشت چهار ماه جسد پنجمین نفر را از میان برف‌ها بیرون آوردند، افزود: عملیات جست‌وجوی پنج قربانی گرفتار شده بهمن و برف در ارتفاعات کرکس نطنز بعد از گذشت چهار ماه و یک روز در تاریخ 23 خردادماه با کشف و انتقال پیکر پنجمین قربانی توسط تیم‌های کوهنوردی کاشان، نطنز و بادرود خاتمه یافت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نطنز با بیان اینکه این عملیات یکی از طولانی‌ترین عملیات‌های امداد کوهستان بوده است، تصریح کرد: در طی چهار ماه حدود 200 تیم به استعداد هزار نفر امدادگر کوهستان با امکانات و تجهیزات لازم از بالگرد گرفته تا دستگاه‌های نجات در بهمن، زنده‌یاب‌ها، فلزیاب و سگ‌های نجات در آن مشارکت داشتند.

وی در پایان از حضور و حمایت فرماندار محترم شهرستان نطنز و تمامی عوامل مدیریت بحران شهرستان، معاون امداد و نجات استان، عوامل امدادی ستاد استانی هلال‌احمر، تمامی شهرستان‌های اعزام‌ کننده تیم‌های امداد کوهستان به ویژه هلال‌احمر شهرستان کاشان، پرسنل، امدادگران، داوطلبان و جوانان هلال‌احمر شهرستان نطنز و تمامی افرادی که به نوعی در این عملیات یاور و امدادرسان بودند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول