اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حفظ و حراست از محیط زیست

آموزش‌های زیست محیطی به مردم ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی بر ضرورت ارائه‌ آموزش‌های زیست محیطی به قشرهای مختلف مردم به منظور حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد.

آموزش‌های زیست محیطی به مردم ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امیر انصاری ظهر امروز در نشست آموزشی، تخصصی نقش زنان در مدیریت پسماند اظهار داشت: آشنایی شهروندان با مسائل زیست محیطی در حفظ و حراست از محیط زیست نقش بسیار تاثیرگذاری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی زیست محیطی برای اقشار مختلف مردم به ویژه صاحبان صنعت، بانوان و خانواده‌ها می‌تواند در رسیدن سازمان محیط زیست به اهداف مورد نظر سهم بسزایی را ایفا کند که این مهم مورد توجه محیط زیست استان قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی با اشاره به تلاش‌های این سازمان برای نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در بین اقشار مختلف مردم گفت: در سال‌‌های اخیر تلاش‌های خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی از سوی محیط زیست استان صورت گرفته که این برنامه‌ها در سال جاری نیز دنبال خواهند شد.

انصاری بیان داشت: در حال حاضر فرهنگ زیست محیطی کشور در استفاده و مدیریت صحیح حفظ منابع ضعیف است که می‌طلبد در این زمینه فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به نقش زنان در حفظ و حراست از محیط زیست تصریح کرد: زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ زیست محیطی به نسل‌‌های آینده هستند که اگر با مشکلات و معضلات زیست محیطی و روش‌های مقابله با آنها آگاه شوند به خوبی می‌توانند این مسائل را به اعضای خانواده و اطرافیان خود منتقل کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: زنان به دلیل نقش مهمی که در مدیریت خانه دارند برنامه‌ریزان و مدیران خوبی در امر اصلاح محیط زیست در خانه و محله خود هستند که باید از این فرصت برای داشتن محیطی پاک نهایت بهره را ببرند.

انصاری‌ با بیان اینکه زنان ارتباط نزدیکی با محیط زیست دارند گفت: با توجه به نزدیکی زنان با محیط زیست می‌طلبد که این قشر از افراد جامعه به فعالیت‌های زیست محیطی توجه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب طرح جامع آموزش همگانی از اوایل امسال در استان مرکزی خبر داد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول