اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروژه‌های در حال اتمام و طرح‌های همیشه نیمه تمام

پروژه 72 تن نماد پایبندی به وعده‌ها

خبرگزاری فارس: سرعت انجام پروژه 72 تن نشان‌دهنده این واقعیت است که می‌توان با مدیریت بهتر و قاطعیت در انجام کار و پایبندی به وعده‌ها، طرح‌های عمرانی عظیمی را به مرحله انجام رساند و در موعد مقرر، روبان قرمز جلوی آن را قیچی کرد.

پروژه 72 تن نماد پایبندی به وعده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم طرح‌های نیمه تمام یا به بیان دیگر همیشه نیمه تمام از دیرباز جزو مراکز دیدنی قم بوده و چنانچه برخی مسئولان کمی دیگر صبر کنند، این پروژه‌ها به آثار باستانی تبدیل شده و شهر ما از این نظر هم خودکفا می‌شود.

تقاطع‌های دو سطحه، سه سطحه، چند سطحه و انواع زیرگذر و روگذر، پل، جاده، پروژه‌های مسکن و بالاخره نهضت آسفالت! در قم از جمله طرح‌هایی هستند که آغاز عملیات اجرایی برخی از آنها یا بهتر است بگوییم کلنگ آغاز عملیات اجرایی آنها با سرعت هر چه تمام‌تر و پشت سر هم به زمین زده می‌شود اما در ادامه راه با مشکلات و ضعف‌هایی روبه‌رو می‌شوند که توصیفی بهتر از بند اول این یادداشت نمی‌توان برای آنها یافت.

اما در این میان طرح‌هایی هستند که وعده مسئولان درباره اتمام سریع آنها در حال تحقق است و نشانه‌های آن نیز به خوبی دیده می‌شود.

تقاطع سه سطحه میدان 72 تن از جمله این پروژه‌هاست که عملیات احداث آن به منظور کاهش بار ترافیکی این محور و بزرگراه‌های منتهی به آن از تابستان سال گذشته آغاز شد.

با توجه به حجم عملیات حداقل زمان اجرای طرح دو سال پیش‌بینی می‌شد که با دستور استاندار قم زمان پروژه یک سال تعیین و مراحل آن با سرعت در حال پیشرفت است.

این پروژه بزرگراه امام علی(ع) را به ‌صورت زیرگذر با طول 1200 متر و شش لاین رفت و برگشت از خروجی محور اراک به ورودی محور کاشان متصل خواهد کرد؛ همچنین سطح همکف میدان 72 تن با کارکرد درون شهری و سطح مثبت یک، به صورت روگذر با طول 725 متر و عرض 11 متر، ورودی محور اراک را به ابتدای اتوبان قم- تهران متصل خواهد کرد.

صرف نظر از مزایای مهم این طرح و ارتقای جلوه بصری و ترافیکی ورودی شهر قم که میزبان میلیون‌ها مسافر در طول سال و مناسبت‌های مختلف است، سرعت انجام این پروژه و مدیریت عالی در اجرای هرچه بهتر آن در میان انواع طرح‌های کوچک و بزرگی که ظاهراً پایانی برای آنها نمی‌توان متصور بود، از ویژگی‌های شاخص آن به شمار می‌رود چه اینکه دیگر طرح‌های عمرانی قم غالباً پس از چند بار پایان یافتن اعداد روزشمار نصب شده در کنارشان یا سر آمدن زمان وعده‌های چندباره مسئولان، هنوز شاهد رفت و آمد ماشین‌آلات و بالا و پایین رفتن تسمه بالابرها هستند و روزها فاصله دارند با آن نقشه‌ای که در کنارشان نصب شده است.

سرعت انجام پروژه 72 تن نشان‌دهنده این واقعیت است که می‌توان با مدیریت بهتر و قاطعیت در انجام کار و مهم‌تر از همه، پایبندی به وعده‌هایی که در مراسمات گوناگون داده می‌شود، طرح‌های عمرانی عظیمی را به مرحله انجام رساند و در موعد مقرر روبان قرمز آن را قیچی کرد.

آنچه ضروری است اینکه مسئولان نهادها و دستگاه‌های مختلف به تبعیت از مدیریت عالی استان، در درجه نخست وعده‌هایی ممکن و دست یافتنی داده و در ادامه نیز پیگیری جدی را در دستور کار قرار دهند تا فاصله حرف و عمل از وعده‌های پر رنگ و لعاب بیشتر نشود.

==============

یادداشت: صدرالدین فلاح

==============

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول