اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه تور و تراول مالزی خبر داد

امکان‌سنجی پرواز مستقیم از کوالالامپور به شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه تور و تراول مالزی گفت: با مسئولان استان فارس بررسی کردیم تا روزی پرواز مستقیم از کوالالامپور به شیراز راه‌اندازی شود.

امکان‌سنجی پرواز مستقیم از کوالالامپور به شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدخالد هارون‌داتو که در راس هیئت گردشگری مالزیایی در استان فارس حضور یافته است، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی ما این بود که مقصدهای مهم گردشگری در ایران و استان فارس را شناخته و در مالزی مطرح کنیم.

به گفته وی، هیئت پنج منطقه را برای مطالعه بیشتر مشخص کرده و برای آن برنامه‌ریزی‌های بلند مدت‌تری انجام خواهد شد.

داتو بیان کرد: نخستین شهری که در این برنامه بازدید شد تهران، بعد از آن کاشان و در ادامه شیراز و مشهد و اصفهان مورد بررسی هیئت مالزیایی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بازدید از این شهرها یک سری برنامه‌ها به صورت پکیج تهیه شده و در اختیار گردشگران مالزیایی قرار می‌گیرد.

همکاری دو جانبه فعالان گردشگری مالزی با این پنج شهر و هتل‌های این شهرها و ایجاد آمادگی بیشتر برای ورود گردشگر مالزیایی مهم‌ترین هدف این سفر از نظر داتو بود.

داتو گفت: 20 آژانس از مالزی با هیئت اتحادیه تور و تراول در استان فارس همراه شدند تا در مورد ایران و ظرفیت‌های گردشگری آن اطلاعات دقیق‌تری مهیا شود و برای راه‌اندازی پروازهای مستقیم از این پنج شهر به مالزی و بالعکس امکان‌سنجی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: هیئت گردشگری ایران و میراث فرهنگی و گردشگری باید فعالیت‌های بلندمدتی را برای بهبود رفت و آمدها بین این دو کشور در مالزی انجام دهند.

داتو ادامه داد: باید گروه‌هایی از ایران به مالزی رفته و در همایش‌ها و کنفرانس‌های ما از جمله همایش‌های سازمان جهانی توریسم شرکت کنند تا مردم مالزی با محصولات و مقصدهای گردشگری ایران آشنا شوند، چون زمانی که افراد بیشتری با امکانات و اهداف گردشگری ایران آشنا شوند این مسئله رونق پیدا خواهد کرد.

بهزاد خاکپور رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز در این زمینه گفت: حضور هیئت 20 نفره اتحادیه تور و آژانس‌های مسافرتی مالزی که بزرگترین مجموعه بخش خصوصی در حوزه گردشگری این کشور محسوب می‌شود می‌تواند برای استان فارس و کشور برکات فراوانی به همراه داشته باشد.

به گفته وی، مالزی نهمین کشور دنیا در جذب گردشگر است و  سال گذشته حدود 25 میلیون نفر گردشگر به این کشور 27 میلیونی ورود پیدا کرده‌اند که رقم قابل توجهی است.

خاکپور بیان کرد: مالزی با اینکه کشور کوچکی است سالانه حدود 15 میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد دارد و توریسم بعد از نفت دومین درآمد این کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هیئت اتحادیه تور و آژانس مالزی جلسه‌ای را با جامعه تورگردانان تهران و اصفهان برگزار کرده و اکنون این نشست برای افزایش تعاملات و استفاده از تجارب، با فعالان دولتی و خصوصی گردشگری فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول