اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آقای گل لیگ دسته یک کشور در گفت‌وگو با فارس:

بعضی مربیان با دلالی به تیم‌ها راه پیدا می‌کنند/ می‌خواهم در پرسپولیس احیا شوم

خبرگزاری فارس: آقای گل مازندرانی لیگ دسته یک کشور به پدیده شوم دلالی در فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: بعضی از مربیان خود از طریق دلالی به تیم‌ها راه پیدا می‌کنند.

بعضی مربیان با دلالی به تیم‌ها راه پیدا می‌کنند/ می‌خواهم در پرسپولیس احیا شوم

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، مازندران و شهرستان نوشهر را همه به واسطه درخشش و ظهور کشتی‌گیران نامی در عرصه‌های مختلف جهانی به عنوان پایتخت کشتی ایران می‌شناسند، اما استعدادهای ورزشی نوشهر تنها به کشتی ختم نمی‌شود و این شهر در سالیان دراز توانسته است فوتبالیست‌های بزرگ را به فوتبال ایران و آسیا معرفی کند که همچنان در سطح اول ایران و آسیا می‌درخشند و مایه افتخار مازندران هستند.

یکی از آن بازیکنان مازندرانی که همچنان در فوتبال ایران در اوج قرار دارد و در رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور با تیم آلومینیوم هرمزگان عنوان آقای گلی را از آن خود کرده، بهمن طهماسبی فوتبالیست نوشهری تیم اسبق ایرسوتر نوشهر است.

او که این روزها از تعطیلات فوتبال نهایت بهره را برد و به زادگاهش نوشهر سفر کرد تا در کنار خانواده و همشهریانش باشد و با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت‌وگو کرد که نتیجه این گفت‌و‌گو را می‌خوانیم.

بهمن طهماسبی فوتبالیست نوشهری تیم فوتبال تازه لیگ برتری شده آلومینیوم هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: در حال حاضر با تیم فوتبال پرسپولیس در حال مذاکره برای حضور در این تیم پرطرفدار تهرانی هستم که ظرف روزهای آینده نتیجه نهایی این مذاکره مشخص می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که در تیم فوتبال استقلال تهران بازی کردم بنابراین الان شرایط خاصی برای حضور در پرسپولیس برایم وجود دارد و باید با حوصله نسبت به حضورم در تیم فوتبال پرسپولیس تهران تصمیمی‌گیری کنم.

طهماسبی ادامه داد: ابتدای نیم فصل دوم در لیست دنیزلی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران بودم، اما شرایط حضور برایم پیش نیامد اما اکنون تمایل دارم در فصل 92-91 برای تیم فوتبال پرسپولیس تهران به میدان بروم.

این بازیکن فوتبال بیان داشت: دوستانی در تیم‌های استقلال و پرسپولیس دارم که هر کدام مرا ترغیب به حضور در تیم خودشان می‌کنند، اما حضورم در پرسپولیس می‌تواند به من کمک کند تا بتوانم دوباره خود را در فوتبال سطح اول کشور احیا کنم.

وی به نحوه جدایی خود از تیم فوتبال ایرسوتر نوشهر در سال‌های نه چندان دور اشاره کرد و ادامه داد: در همان سالی که از ایرسوتر نوشهر به استقلال تهران آمدم از تیم‌های اروپایی همچون هامبورگ آلمان هم پیشنهاد جدی داشتم و قرار بود به طور مستقیم از ایرسوتر نوشهر به اروپا بروم به طوری که حتی در روزنامه‌های آلمانی نیز این خبر را با عنوان "انتقال آقای گل نیم فصل اول فوتبال ایران به هامبورگ" را نیز مطرح کرده بودند اما در نهایت باشگاه رضایتنامه‌ام را برای تیم فوتبال استقلال تهران صادر کرد.

این فوتبالیست ادامه داد: در آن سال بعد از انتقالم به استقلال تهران حرف و حدیث‌هایی به وجود آمد و حتی دلخوری‌هایی نیز پیش آمد چرا که انتقالم به تیم‌های اروپایی می‌توانست منبع درآمد خوبی برای باشگاه ایرسوتر نوشهر باشد، اما این باشگاه بود که رضایتنامه‌ام را برای تیم تهرانی صادر کرد.

طهماسبی افزود: با توجه به اینکه آن موقع سن من 18 سال بود و تیم‌های اروپایی نیز بازیکنان جوان را جذب می‌کرد به راحتی می‌توانستم به اروپا بروم و در فوتبالم موفق‌تر از الان باشم.

وی عنوان کرد: دیگر نباید به گذشته‌ها فکر کرد. هر چند اگر در آن زمان تجربه امروز را داشتم می‌توانستم تصمیمی بهتری برای آینده فوتبالی‌ام بگیرم، اما اشتباهم در تصمیم‌گیری منجر به آن شد که از موفقیت‌های بزرگی که در سر داشتم دور بمانم.

فوتبالیست اسبق تیم فوتبال ایرسوتر نوشهر درباره وضعیت فوتبال این شهر یادآور شد: نوشهر دیگر حتی یک تیم در لیگ دسته یک کشور هم ندارد و تیم ایرسوتر نوشهر تغییر نام یافت و اکنون یک تیم به نام شهرداری نوشهر در فوتبال دسته دوم کشور حضور دارد و این برای نوشهری که یکی از قطب‌های فوتبال و بازیکن‌ساز در کشور بود، خوب نیست.

وی اضافه کرد: مسئولان نوشهر باید همت کنند و تا بار دیگر یک تیم فوتبال از نوشهر در رقابت‌های لیگ برتر کشور حضور داشته باشد چرا که این ظرفیت و استحقاق برای نوشهر وجود دارد، اما با توجه به اینکه تیم لیگ برتری در نوشهر وجود ندارد به همین دلیل بسیاری از استعدادها فرصت ظهور پیدا نمی‌کنند.

 

 

* من در زمان سرمربیگری برانکو و علی دایی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شدم 

 

آقای گل لیک دسته یک فوتبال کشور به پدیده شوم دلالی در فوتبال کشور اشاره کرد و بیان داشت: من با دلالان کار نکردم و نمی‌کنم و خودم مدیر برنامه دارم که از دوستان فوتبالی و  اِجِنت رسمی فیفا است.

وی گفت: دلال‌ها به فکر بازیکن نیستند و تنها به پرکردن جیب‌هایشان با پول دلالی هستند. اگر بازیکنی هم نخواهد با دلال همکاری کند آن دلال بازیکن را نزد باشگاه‌ها و مدیران آن خراب می‌کند تا از جذب آن منصرف شوند، اما دیگر جلوی دلال‌ها در فوتبال گرفته شد و دیگر حق فعالیت ندارند مگر آنکه مجوز رسمی داشته باشند؛ ولی به هر صورت معتقدم هر کس شایستگی حضور در تیم‌های بزرگ را دارند باید بدون واسطه دلالی و بر اساس توانایی‌های فردی و فنی خود در آن تیم فوتبال بازی کند.

طهماسبی در پاسخ به این سئوال که چرا مربیان به دلال‌ها اجازه می‌دهند تا بازیکن به او تحمیل شود، گفت: بعضی از مربیان خود از طریق دلالی به تیم‌ها راه پیدا می‌کنند و به طور طبیعی مجبور هستند تا بازیکنی که همان دلال به او معرفی می‌کند را در تیم خود پذیرا باشد، اما بسیاری از مربیان سالم کار می‌کنند و از این پدیده دوری می‌کنند.

این بازیکن درباره علت حضور یافتن خود در تیم ملی فوتبال کشور متذکر شد: من در زمان سرمربیگری ایوانکو برانکوویچ و علی دایی در تیم ملی فوتبال ایران همواره به اردوی تیم ملی دعوت می‌شدم، اما فرصت حضور و بازی در تیم ملی به من نرسید هر چند بازیکنی که در تیم ملی بازی کند انگیزه بیشتری در او برای پیشرفت فوتبالی‌اش بوجود می‌آید.

این فوتبالیست نوشهری درباره پایان دوران فوتبالی‌اش اذعان داشت: هرگز نمی‌توانم از فوتبال دور باشم و فوتبال در وجودم جاری است. دوری از فوتبال باعث افسردگی‌ام می‌شود به همین منظور بعد از پایان دوران فوتبالم به دنبال مربیگری می‌روم؛ اما در حال حاضر تا جایی که بدنم جواب بدهد فقط به فوتبال بازی کردن فکر می‌کنم.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول