اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنامه‌ای جدید روی آنتن رادیو معارف

معرفی بانو مجتهده امین در «ستارگان دانش»

خبرگزاری فارس:‌ برنامه «ستارگان دانش» به شرح زندگی پر فروغ بانوی مجتهده حاجیه خانم نصرت‌السادات امین رحمت‌الله علیها در سالگرد ارتحال ایشان می‌پردازد.

معرفی بانو مجتهده امین در «ستارگان دانش»

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، همزمان با 23 خرداد ماه سالروز رحلت بانوی مجتهده حاجیه خانم نصرت‌السادات امین رحمت‌الله علیها، برنامه «ستارگان دانش» با حضور بانو علویه همایونی و سرکار خانم طیبی به زندگی پر بار و پر فروغ این بانوی علم و ایمان می‌پردازد.

برنامه «ستارگان دانش» کاری از گروه فقه و سیره، به تهیه‌کنندگی و سردبیری روح‌الله شجاعی، نویسندگی حجت الاسلام محمدمهدی صفایی و گویندگی محمدجواد محمدی امروز از شبکه رادیویی معارف تقدیم شنوندگان خواهد شد.

بانو مجتهده‌امین در سال 1308 در اصفهان چشم به جهان گشود. نسب او با 30 واسطه به حضرت علی علیه‌السلام می‌رسد. وی از چهار سالگی به فراگرفتن قرآن و از 11 سالگی به تحصیل زبان عربی پرداخت.

با اینکه در 15 سالگی ازدواج کرد، هرگز همسرداری و تربیت فرزندان او را از تحصیل علم بازنداشت. در 20 ‏سالگی به تحصیل فقه و اصول، تفسیر و علم حدیث پرداخت و سپس به حکمت و فلسفه و در پی آن به عرفان روی آورد.

با وجود تمام مشکلاتی که در آن دوران برای تحصیل بانوان متدین وجود داشت، پس از پشت سر نهادن مدارج علمی در حضور استادانی چون شیخ ابوالقاسم زفره‏‌ای، حسین نظام‏الدین کچویی، سید ابوالقاسم دهکردی، میرزا علی آقا شیرازی، میرسید علی نجف‌آبادی، از 43 سالگی اجازه‌های اجتهاد و روایت حدیث از آیت‌اللّه حائری‌یزدی مؤسس حوزه علمیه قم، آیت‌اللّه آقا محمدرضا نجفی، آیت‌اللّه سیدمحمد کاظم شیرازی و آیت‌اللّه اصطهباناتی را دریافت کرد و خود نیز پس از چند سال به آیت‌اللّه مرعشی نجفی، زهیر‌الحسّون و بانو علویه همایونی اجازه روایت عطا کرد.

سرانجام در روز دوشنبه بیست و سوم خردادماه 1362 آخرین برگ از دفتر زندگی این بانوی پاک علم و اجتهاد و عرفان ورق خورد و زنان و مردان علم و فضل را در سوگ خود عزادار ساخت.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول