اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل شکار غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

نسل قوچ و میش امروزه تنها در گچساران وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست گچساران گفت: به دلیل شکار غیرمجاز و اشغال زیستگاه‌های جانوری در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، اکنون قوچ و میش تنها در منطقه حفاظت شده گچساران وجود دارد.

نسل قوچ و میش امروزه تنها در گچساران وجود دارد

عبدال دیانتی‌نسب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: گچساران نسبت به دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد از تنوع گونه‌ای جانوری بالایی برخوردار است.

وی افزود: قوچ و میش با نام لارستان در مناطق تپه ماهور گچساران زندگی می‌کند که این گونه جانوری به جز در این شهرستان در دیگر نقاط کهگیلویه و بویراحمد منقرض شده است.

دیانتی‌نسب منطقه تپه ماهور بی‌بی حکیمه(س) را مکانی مناسب برای حفاظت و نگهداری از گونه قوچ و میش لارستان عنوان کرد.

در برابر حفاظت از محیط زیست همه مسئولان و مردم همکاری کنند

رئیس محیط زیست گچساران با اشاره به لزوم همکاری همه مسئولان و مردم در حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی، بر فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید کرد.

دیانتی‌نسب اجرای نظام یکپارچه مدیریت محیط زیست را از مهم‌ترین راهکارهای مؤثر در پیشگیری از تخریب بیشتر طبیعت و نابودی گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری عنوان کرد.

وی از مردم خواست تا حیات وحش را متعلق به خود دانسته و در حفظ و صیانت از انواع گونه‌های گیاهی و جانوری کوشا باشند.

دیانتی‌نسب تخریب زیستگاه‌ها و بهره‌برداری بیش از حد منابع را عامل مهم در انقراض گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری دانست و تصریح کرد: ایجاد تغییرات اساسی در شیوه زندگی از ضروریات حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی است.

رئیس محیط زیست گچساران یادآور شد: حذف هر یک از حلقه‌های زنجیره محیط زیست، اثرات جبران‌ناپذیری بر حیات و سلامتی انسان بر جای می‌گذارد.

دیانتی‌نسب با تأکید بر رعایت ضوابط و مقررات صید و شکار بیان داشت: در صورتی‌که بنابر مقتضیاتی از قبیل حفظ نسل پرندگان، مسائل بهداشتی و سایر ملاحظات زیست محیطی، تغییرات یا ممنوعیت‌هایی در ضوابط و مقررات شکار و صید به عمل آید، دارندگان پروانه شکار متعهد به اجرای آن هستند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول