اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کازرون خبر داد

معرفی 9 هزار متقاضی وام مسکن روستایی به بانک

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن شهرستان کازرون گفت: تعداد افراد معرفی شده به بانک مسکن به منظور دریافت تسهیلات طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی پارسال به 9 هزار نفر رسید.

معرفی 9 هزار متقاضی وام مسکن روستایی به بانک

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، عباس‌ نیا با بیان اینکه هم‌اکنون 5 هزارمین واحد مسکونی طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح ویژه مقاوم‌سازی تا بهمن 90 بیش از 7هزار متقاضی واجد شرایط در این طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد 6 هزار و 354 نفر به بانک مسکن معرفی شدند و تا پایان سال 90 این تعداد به 9 هزار نفر افزایش یافت.

نیا گفت: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) 5 هزارمین واحد مسکونی طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.‌

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون 528 واحد مسکونی در بخش چنار شاهیجان، 817 واحد در بخش خشت و کنار تخته، یک‌هزار و 728 واحد در بخش مرکزی، یک‌هزار و 514 واحد در بخش جره و بالاده و 413 واحد در بخش کوهمره نودان پایان کار دریافت کرده‌اند.

براساس این گزارش، همچنین مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم اظهار کرد: اجرای طرح مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر، پرداخت وام مسکن، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی، بازنگری این طرح، نقشه‌برداری برای تهیه طرح‌های هادی، تملک و تفکیک و واگذاری زمین و اجرای طرح سنددار کردن اماکن روستایی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در این نهاد در سال گذشته در شهرستان جهرم بوده است.

منصور اسدی افزود: ثبت‌نام از متقاضیان طرح مسکن مهر در شهرهای خاوران، قطب‌آباد و باب انار به تعداد 102 نفر، پرداخت 19 میلیارد و 200 میلیون ریال وام احداث مسکن مهر به 96 نفر به صورت خودمالک، احداث مجتمع 80 واحدی طرح 99 ساله، احداث مجتمع 100 واحدی خودمالک، همچنین احداث یک مجتمع 40 واحدی خودمالک در قطب‌آباد و 45 واحدی 99 ساله در خاوران با مسکن مهر از جمله اقدامات این بنیاد در بخش مسکن بوده است.

به گفته وی، به منظور اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، تعمیرات و ودیعه مسکن در مجموع 10 میلیارد و 220 میلیون ریال در قالب وام به متقاضیان در سال 90 پرداخت شده است.

اسدی گفت: در 22 روستا شاهد تهیه طرح هادی هستیم و در هفت روستای این شهرستان طرح هادی مورد بازنگری قرار گرفته، همچنین عملیات نقشه‌برداری در 15 روستای شهرستان جهرم به منظور تهیه طرح هادی انجام گرفته است.

وی از دیگر اقدامات انجام گرفته در این شهرستان را تملک، تفکیک و واگذاری زمین اعلام کرد و افزود: 105 زمین مسکونی در مناطق روستایی واگذار و در مجموع 61 هکتار زمین روستایی تملک شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم در ادامه گزارش خود به اجرای طرح سنددار کردن اماکن روستایی اشاره کرد و گفت: تهیه نقشه ثبتی به این منظور در 19 نقطه روستایی در سال گذشته انجام شده است.

اسدی ادامه داد: در سال گذشته شاهد اتمام پروژه 18 واحد مسکونی واقع در شهرک ایثار این شهر بوده‌ایم.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول