اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دبیر شورای امنیت ملی روسیه:

روسیه کاملا قدرت پاسخ‌دهی به سپر موشکی اروپایی را دارد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد که این کشور در شرایطی است که همه اقدامات لازم برای پاسخ‌دهی به سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی را در اختیار دارد، ولی هنوز امکان توافق قابل قبول برای طرفین از بین نرفته است.

روسیه کاملا قدرت پاسخ‌دهی به سپر موشکی اروپایی را دارد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "نیکولای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت ملی روسیه با تاکید بر اینکه این کشور همه اقدامات لازم برای پاسخ‌دهی به سامانه‌های دفاع ضد موشکی که آمریکا در حال ایجاد آن در اروپاست را در اختیار دارد، یادآور شد که البته هنوز امکان گفت‌وگو و رسیدن به توافق در این زمینه از بین نرفته است.

پاتروشییف گفت: در حال حاضر در روسیه تدابیر صحیح و معتقولانه‌ای برای مقابله با تهدیدات ناشی از طرح سپر موشکی اروپایی اتخاذ شده است که از جمله آنها می‌توان به حالت آمادگی رزمی درآمدن ایستگاه رادار در منطقه کالینینگراد، تقویت سیستم‌های حفاظتی تاسیسات راهبردی هسته‌ای، دفاع از سامانه‌های موشکی و دفاع ضد هوایی کشور و توسعه امکانات نیروهای مسلح ارتش برای مقابله با هر نوع تهدید احتمالی اشاره کرد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه یادآور شد: البته با این وجود روسیه همچنان برای ادامه مذاکرات در این زمینه علاقه مند است و این به نفع هر دو طرف است تا هر چه زودتر راه حلی برای برون رفت از بن‌بست کنونی در مذاکرات و توافقی قابل قبول برای همه طرفین پیدا شود.

به گفته وی، توزان امنیتی از دو طریق می‌تواند بدست آورد. یا اینکه روسیه یک تضمین محکم حقوقی بر اساس ویژگی‌های عینی تعهدآور در خصو عدم جهت گیری سامانه‌های دفاع ضد موشکی اروپایی علیه توان بالقوه راهبردی خود بدست خواهد آورد

یا اینکه ما از خود در برابر هر تهدیدی دفاع خواهیم کرد و تدابیر سیاسی، نظامی و فنی برای پاسخ گویی به تهدیات احتمالی ناشی از این طرح اتخاذ خواهد شد.

پاتروشییف همچنین اعلام کرد که طرح‌های آمریکا برای حفظ پایگاه‌های نظامی خود در افغانستان بعد از سال 2014 هنوز برای مقامات مسکو روشن نیست و نگرانی‌هایی در این رابطه وجود دارد.

وی گفت: با وجود اظهارات مقامات واشنگتن در خصوص فقدان هر نوع طرحی برای ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان، ولی ما از این مسئله آگاه هستیم که پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور بعد از سال 2014 همچنان باقی خواهند بود.

وی افزود: ادامه طولانی مدت حضور نظامیان خارجی در افغانستان که ممکن است علیه کشور دیگری در منطقه بکار گرفته شوند، برای روسیه غیر قابل قبول است.

پاتروشییف در عین حال با یادآوری اینکه روسیه امیدوار است روند واگذاری مسئولیت تامین امنیت افغانستان به نیروهای داخلی این کشور موفقیت آمیز باشد، گفت: ولی ما از هم اکنون شاهد هستیم که ارتش ملی و پلیس افغاستان هنوز در شرایطی نیستند که بطور مستقل ثبات در این کشور را برقرار کنند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول