اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی:

تفاهم‌نامه‌ها روی کاغذ نماند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: صحیح نیست که تفاهم‌های منعقده بر روی کاغذ بماند بلکه برای عملیاتی‌شدن آنها باید گام برداشت.

تفاهم‌نامه‌ها روی کاغذ نماند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جبار باقری ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان که در سالن جلسات سازمان بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: خانواده زندانیانی که سرپرست خود را ولو به طور موقتی از دست داده‌اند، برای تامین معاش، رفاه و فراهم‌کردن نیازهایی از این قبیل مشکل اساسی دارند.

وی تصریح کرد: عده‌ای با وجود دیانت و داشتن زندگی سالم بر اثر وقوع حادثه یا یک سهل‌انگاری مثل مهریه سنگین، تصادف، چک برگشتی و ... در زندان‌ها محبوس شده‌اند و عده‌ دیگری نیز بر اثر ارتکاب یک جرم به استقبال از ندامتگاه رفته‌اند، ولی خانواده‌های هر دو گروه به دلیل از دست دادن سرپرست خود با یک مشکل واحد روبه‌رو شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی انتقال اندوخته‌های علمی و تجربی اهل فن را به کارشناسان سازمان خواستار شد و گفت: در زندان‌های استان افراد صنعتگر، توانمند و خلاق زیادی وجود دارد که برای بسط فعالیت خود به فضای کافی، حمایت معنوی و منابع مالی نیاز دارند، از این رو انتظار می‌رود متولیان حوزه صنعت به یاری این قشر از جامعه بشتابند.

وی با بیان اینکه 13 مرکز نگهداری مددجو در استان وجود دارد، اضافه کرد: در این مراکز افراد زیادی در رشته‌های صنعتی مختلف فعالیت می‌کنند؛ بر این ‌اساس در حدود تجربیات و دانسته‌های خودمان برای آنها فضای کار فراهم کرده‌ایم، ولی انتظار است که فعالان عرصه صنعت در راستای چگونگی تولید، شناسایی بازار مصرف و جذب منابع مالی پشتیبان ما باشند.

باقری با تاکید بر اینکه نباید تفاهم‌نامه‌ها بر روی کاغذ بماند، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های منعقد شده به‌ویژه در مواردی که مربوط به قشر آسیب‌پذیر جامعه است باید به سمت عملیاتی‌شدن سوق داده شود، چراکه در این صورت باری از دوش مددجویان و خانواده‌های آنها برداشته می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان‌غربی مسئولان را به بازدید از کارگاه‌های زندان مرکزی ارومیه دعوت کرد و اظهار داشت: امید است فعالان این عرصه از طریق بازدید مراکز راه‌اندازی شده در زندان‌ها به ارتقای سطح کمی و کیفی این کارگاه‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول