اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نو‌آموزان و فرهنگیان صورت گرفت

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در کردستان

خبرگزاری فارس: اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان استان کردستان با حضور جمعی از نوآموزان و فرهنگیان در سنندج آغاز شد.

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان صبح امروز در آیین افتتاح این مدرسه که در مدرسه ابتدایی ملامحمد ذبیحی برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری از بروز و تشدید بیماری و جای‌دهی صحیح نوآموزان در نظام آموزشی از اهداف عمده طرح سنجش است.

حسن صمدی افزود: تشخیص و شناسایی به‌موقع نارسایی‌های جسمی و ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 15 پایگاه طرح سنجش سلامت در استان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این پایگاه‌ها از امروز فعالیت خود را آغاز و تا پایان شهریورماه فعالیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: وضعیت ایمن‌سازی، پایش رشد، بینایی، شنوایی، اختلالات گفتاری، آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های طرح سنجش طی مراحلی مورد ارزیابی قرار گرفته و معاینات جلدی، دهان و دندان و معاینات پزشکی نیز توسط پزشکان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: برای نوآموزانی که در طرح سنجش شرکت می‌کنند شناسنامه سلامت صادر می‌شود و دانش‌آموزانی که در سال گذشته موفق به شرکت در طرح سنجش نشده‌اند، می‌توانند برای سنجش به پایگاه‌های طرح در سطح استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: این طرح یک کار فرابخشی است که با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه علوم‌ پزشکی، سازمان بهزیستی، استانداری و صدا و سیمای مرکز کردستان اجرا می‌شود.

به گفته وی طرح سنجش در دو مرحله مقدماتی و تخصصی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز و پیگیری لازم نوآموز به مرحله تخصصی ارجاع داده می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: همچنین سال گذشته وضعیت سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تعداد 21 هزار و 868 نفر نوآموز استان در 15 پایگاه طرح سنجش مورد ارزیابی قرار گرفته است.

صمدی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حدود 23 هزار نفر از نوآموزان استان تحت‌ پوشش طرح قرار گیرند. 

وی با اشاره به اینکه نوبت‌دهی به اولیای گرامی دانش‌آموزان از 26 اردیبهشت تا 10 خردادماه در پایگاه‌های طرح سنجش انجام شد، اعلام کرد: اولیای نوآموزان هنگام مراجعه به پایگاه‌های طرح سنجش اصل شناسنامه نوآموز، شناسنامه والدین، کارت واکسیناسیون، معرفی‌نامه مدرسه محل ثبت‌نام و در صورت داشتن دفترچه بیمه را به همراه داشته باشند و باید نسبت به پرداخت هزینه طرح که 6هزار و 500 تومان است، اقدام نمایند.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول