اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان خبر داد

برگزاری هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان از برگزاری هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج در این استان در نیمه اول سال‌جاری خبر داد.

برگزاری هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج در کردستان

علی‌عباس داودنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این جشنواره به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و با هدف شناسایی استعدادهای درخشان در هنر نویسندگی کشور و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد در فضای رقابتی سالم برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان، توجه و تاکید به هنر ادبیات داستانی بر اساس فرمایشات موکد مقام معظم رهبری به‌عنوان رکن اساسی حرکت‌های بنیادی ادب و هنر و رشد و ارتقا و توانایی‌های اهل قلم در زمینه‌های تکنیکی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارائه الگوهای برتر از دیگر اهداف این جشنواره است.

داودنیا همچنین از توجه به ارزش اندیشیدن و تفکر متعهدانه در بسترسازی و مبارزه با هر آنچه مخالف رشد و ارتقای معنوی انسان است و کشف سبک و نگاه‌های خلاقانه و نوین ادبیات داستانی در پرداخت آثار و موضوعات مختلف به عنوان دیگر اهداف برگزاری این جشنواره نام برد.

وی در ادامه به محورهای این جشنواره اشاره کرد و آرمان‌ها، ارزش‌ها و هویت اسلامی و ایرانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقاومت و بیداری اسلامی، تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، موضوع آزاد و سوژه‌های استانی با تاکید بر فرهنگ و ضرورت‌ها و مسائل بومی و استانی را از محورهای جشنواره هفتم ادبیات داستانی بسیج برشمرد.

داودنیا ضمن درخواست از هنرمندان و نویسندگان استان برای شرکت در این جشنواره، مهلت ارسال آثار را 15 مرداد‌ماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: هنرمندان می‌توانند آثار خود را در قالب داستان کوتاه، داستان بلند و داستانک به کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها و یا سازمان مرکز استان ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره هفتم ادبیات داستانی بسیج در دو رده استانی و کشوری برگزار و آثار رسیده در سه رده سنی 12 تا 18 سال، 19 تا 29 سال و از 30 به بالا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان اضافه کرد: برگزیدگان اول تا سوم و تقدیری هر رده سنی به مرحله کشوری معرفی و به‌صورت جداگانه داوری خواهند شد.

این مسئول در پایان از تمام هنرمندان و داستان‌نویسان استان کردستان درخواست کرد تا با شرکت فعال در این جشنواره و ارائه داستان‌های قوی، فرهنگی بودن کردستان و مهد هنرمندان و هنر آن را به اثبات برسانند.

مرحله استانی جشنواره مذکور در شهریورماه و مرحله کشوری آن در دهه اول مهرماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول