اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان خبر داد

کاهش 36 درصدی سرقت از منازل در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به کاهش 36 درصدی سرقت از منازل گفت: مردم هشدارهای پلیسی را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

کاهش 36 درصدی سرقت از منازل در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، مصطفی طلوعی اظهار داشت: در دو ماهه سال جاری با تلاش پلیس و اجرای طرح‌های مختلف پیشگیری از سرقت و همکاری خوب شهروندان شاهد کاهش وقوع 36 درصدی سرقت از منازل هستیم.

وی ادامه داد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل با شیوه و شگرد تخریب با دیلم در شهرستان ابهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: در اکثر سرقت‌ها سارقان با شکستن پنجره و درب اقدام به سرقت کرده و اموال با ارزش را به سرقت می‌بردند.

وی تصریح کرد: با کار اطلاعاتی و تلاش چند روز کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ابهر یک فرد سابقه‌دار در این زمینه شناسائی و در یک اقدام ضربتی دستگیر شد.

طلوعی تاکید کرد: این متهم دستگیر شده در بازجویی اولیه خود را بی‌گناه اعلام و از دست داشتن در هر گونه سرقتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد که با ارائه مدارک و مستندات قانونی لب به اعتراف گشود.

وی گفت: این سارق حرفه‌ایی در برابر مستندات پلیس به شش فقره سرقت از منازل اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از دستگیری دو سارق دیگر منزل در زنجان خبر داد و گفت: این متهمان نیز پس از دستگیری به سرقت از منازل در زنجان اعتراف کردند.

طلوعی در ادامه از مردم عزیر استان زنجان خواست در راستای پیشگیری از سرقت منزل به توصیه‌های پلیس توجه کرده و نکات ذیل را رعایت کنند.

وی افزود: شهروندان تا حد امکان از خالی‌گذاشتن منزل خودداری و  برای اطمینان بیشتر بر روی دیوارها، پنجره‌ها و نقاط مختلف قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو و ... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه در صورت تغییر مکان سکونت توپی قفل درب‌های ورودی را تعویض کنید، ادامه داد: شهروندان از باز گذاشتن درب ورودی منزل در طول شبانه روز خودداری و دقت کنند حتی برای یکبار هم کلید را بر روی قفل در ورودی جای نگذارند.

وی ادامه داد: شهروندان قفل درب ورودی را به نحوی نصب کنند که قسمت توپی آن هم سطح بدنه باشد و یا اینکه لوله‌ای را که طول آن کوتاه‌تر از طول کلید باشد به دور آن جوش و با این کار مانع از سرقت منزل خود به روش توپی‌زنی شوند.

طلوعی افزود: شماره سریال لوازم برقی و با ارزش منزلتان را یادداشت و در جای مطمئن نگهداری کنید تا در هنگام بروز سرقت، پس از کشف تحویل آنها به شما با سهولت انجام شود.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: حتی‌الامکان درب‌های ورودی و داخلی منزل را به سیستم هشداردهنده مجهز و از نگهداری وجوه نقد و اشیای قیمتی در منزل بپرهیزید.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول