اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مقابله با جنگ نرم

خانه‌های فرهنگ دیجیتال سنگرهای فرهنگی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: خانه‌های فرهنگ دیجیتال سنگرهای فرهنگی مؤثر برای مقابله با جنگ نرم است.

خانه‌های فرهنگ دیجیتال سنگرهای فرهنگی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، محمد مهدی صباغی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی بازی­‌های رایانه‌ای جام دیجیتال اظهار داشت: این مسابقات پاتکی برای تهاجم فرهنگی دشمن در فضای سایبری است.

وی شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ دیجیتال را یکی از زیرساخت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد برای مقابله با جنگ نرم  دانست و گفت: این شبکه ابزار متقابل و مطلوبی برای مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی است.

به گفته وی راه‌اندازی خانه‌های دیجیتال و برگزاری مسابقات جام دیجیتال یکی از فرصت‌ها و راهکارهای مناسب برای دور کردن جوانان از فضای مخرب و مسموم فناوری‌های نوین دشمن در حوزه IT است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با تأکید بر بکارگیری سلایق و علایق ویژه نوجوانان و جوانان در روش‌های مقابله با دشمن در فضای مجازی بیان داشت: راه‌اندازی بیش از 200 خانه فرهنگ دیجیتال در سراسر کشور از سال گذشته تاکنون با محوریت بهره‌مندی کاربران از 800 تا 1000 سایت تائید شده وزارت ارشاد گام اساسی و مهمی در این راستا است.

صباغی ، ارائه بازی‌های آفلاین و آنلاین رایانه‌ای، نرم‌افزارهای آموزشی اسلامی با رویکرد تولیدات داخلی و بومی و 20 درصد تخفیف در خانه‌های دیجیتال از دیگر اقدامات و راهکارهای مؤثر برای مقابله با تهاجمات دشمن با استفاده از جاذبه‌ها و سرگرمی‌های مورد علاقه گروه سنی نوجوان و جوان است.

وی مساجد و  کانون‌های آن را از بیشترین محل‌های رفت و آمد نمازگزاران به‌ویژه جمعیت کودک و نوجوان دانست و عنوان کرد: راه‌اندازی این خانه‌ها به‌صورت عموم در محل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز یکی دیگر از اقدامات اقدام ارزنده و مثبت وزارت ارشاد در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن است.

وزارت ارشاد تاکنون 250 خانه فرهنگ دیجیتال را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است و قرار است تعداد این مراکز را به 2 هزار خانه افزایش دهد.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول