اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد خبر داد

تولید روزانه 4 هزار تن سیمان در کارخانه سیمان لامرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد گفت: روزانه 4 هزار تن سیمان در کارخانه سیمان لامرد تولید می‌شود.

تولید روزانه 4 هزار تن سیمان در کارخانه سیمان لامرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم غلام‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کارخانه سیمان در حال حاضر با تولید 3 هزار و 800 تن کلینگر در روز به‌عنوان بزرگترین کارخانه سیمان استان فارس در حال فعالیت است.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد گفت: حرکتی عملی که در راستای عملیاتی‌شدن منویات مقام معظم رهبری در مورد تولید ملی، تلاش برای ارتقای سطح کمی و کیفی تولید، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است از ابتدا سرلوحه کار در کارخانه سیمان لامرد قرار داشته و دارد.

وی با اشاره به روند شکل‌گیری و احداث و راه‌اندازی کارخانه سیمان  لامرد، گفت: در سال 83 و به‌ دعوت مسئولان وقت از سرمایه‌گذاران و ایرانیان حوزه خلیج فارس که اغلب دارای تابعیتی غیرایرانی هستند، تصمیم‌گرفته شد در جنوبی‌ترین نقطه این استان و با هدف صادرات، بزرگترین کارخانه سیمان راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های کارخانه سیمان  مطابق جدید‌ترین تکنولوژی روز جهان، تهیه و نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد گفت: برای آنکه بتوانیم بهترین کارخانه را در کشور ایجاد و بهترین تولید را داشته باشیم، از نخبگان و متخصصان مدیریت واحدهای صنعتی و تولید سیمان در سراسر کشور برای همکاری دعوت کرده و اکنون مجموعه‌ای از کارآمدترین نیروهای انسانی را گرد‌ یکدیگر ‌آورده‌ایم.

وی بیان کرد: استاندار فارس با اطلاع از مشکلات این کارخانه در تامین سوخت مورد لزوم بلافاصله جلسه‌ای تشکیل داد و دستورات لازم برای حل مشکل را صادر کرد.

وی با اشاره به میزان تولیدات کارخانه سیمان سپاهان لامرد اضافه کرد: کارخانه سیمان سپاهان در حال حاضر با تولید 3 هزار و 800 تن کلینگر در روز به‌عنوان بزرگترین کارخانه سیمان استان فارس در حال فعالیت است.

غلامزاده با یادآوری اینکه روند طراحی و اجرای این کارخانه سال 86 به پایان رسید، گفت: در تیر ماه 1390 بخش تولید کلینگر و دهه فجر 90 آسیاب سیمان و بخش تولید راه‌اندازی شد و اکنون با تمام ظرفیت در حال تولید هستیم که البته هدف‌مندی یارانه‌ها مشکلاتی در تامین سوخت مورد نیاز سر راه ما ایجاد کرد که با همراهی استاندار و همکاری مدیریت پخش فرآورده‌های نفتی فارس تاحدودی مرتفع شده است.

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی این کارخانه عنوان کرد: این کارخانه برای 400 نفر به‌صورت مستقیم و برای بیش از 2 هزار نفر به‌شکل غیرمستقیم شغل ایجاد کرده و محصولات خود را به بازار مصرف در کیش، شیراز، عسلویه و دیگر نقاط کشور و استان فارس عرضه می‌کند.

این فعال عرصه صنعت در مورد صادرات سیمان که به‌عنوان هدف اصلی کارخانه تعریف شده بود نیز گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کشورهای آفریقایی، هندوستان، امارات، قطر، کویت، عمان و عراق مهمترین بازارها را برای عرضه سیمان تولیدی ما دارند اما از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه‌ترین صادرات به عراق است.

مدیرعامل سیمان لامرد ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت ناظر کیفی بر واردات عراق یک شرکت فرانسوی است و استانداردهای بالای اروپایی را برای کالاها منجمله سیمان در نظر گرفته است، تلاش شد تا کیفیت تولیدات را تا سطح مورد نظر ارتقا دهیم و اکنون اعلام می‌کنیم تولیدات ما بهترین کیفیت را دارد.

وی با بیان اینکه استاندارد سیمان ایران با مقاومت 430 است، تصریح کرد: سیمان تولیدی این کارخانه اکنون با مقاومت 520 و CIT زیر سه تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که از نظر کارشناسان بهترین نوع سیمان است.

این فعال عرصه صنعت تصریح کرد: سیمان تولیدی این کارخانه قابلیت استفاده در صنعت نفت و چاه‌های نفت را دارد و اکنون در حال رایزنی برای تامین بخشی از سیمان مورد نیاز این صنعت هستیم.

این صنعتگر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین هزینه‌ها در تولید سیمان، هزینه سوخت است، تولید سیمان با استفاده از مازوت، مقرون به‌صرفه نیست که اخیرا با پیگیری‌های انجام شده مشکلات مرتفع و گازرسانی به شرکت سیمان سپاهان انجام شده است.

غلامزاده تصریح کرد: اکنون، با همراهی استانداری فارس و تلاش بی‌وقفه مجموعه مدیریتی کارخانه سیمان لامرد، مشغول تولید هستیم و با توجه به اینکه یکی از بهترین معادن را در منطقه داریم، بهترین سیمان را تولید می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سیمان لامرد خاطرنشان کرد: بالغ بر 80 درصد نیروهای مشغول به کار در این صنعت بومی بوده و 20 درصد غیربومی از نخبه‌ترین، متخصص‌ترین و توانمندترین نیروهای مدیریتی در عرصه تولید سیمان و صنایع ایران هستند.

غلامراده ضمن یادآوری اینکه پیش‌بینی نخستین برای راه‌اندازی این کارخانه 120 میلیارد تومان بود، گفت: برای راه‌اندازی کارخانه سیمان سپاهان بالغ بر یک‌هزار و 830 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام و 670 میلیارد ریال تسهیلات ریالی و 28 میلیون و 500 میلیون یورو تسهیلات ارزی تامین و پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم حمایت‌های مسئولان این استان، روند رو به توسعه صنایع در فارس ادامه پیدا کرده و شاهد سرعت گرفتن رشد صنعتی این استان باشیم.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول