اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از کانل آبرسانی در سال‌‌جاری

9700 هکتار از دشت بناب سیراب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال با بهره‌برداری از کانال آبرسانی به دشت بناب 7 هزار و 900 هکتار از اراضی منطقه زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

9700 هکتار از دشت بناب سیراب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ارسلان هاشمی در حاشیه بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های امور آب شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران از بهره‌برداری کانال آبرسانی به دشت بناب تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: این طرح هم‌اکنون از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که در صورت تأمین منابع مالی، تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح بیش از 7 هزار و 900 هکتار از اراضی پایاب پایین‌دست زیر پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

هاشمی گفت: تاکنون بیش از 83 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است که در سال 90 نیز 32 میلیارد ریال اعتبار لحاظ شده بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های "مهر ماندگار" در کشور نام برد که در جنوب شهرستان بناب در حال اجراست.

اجرای طرح پمپاژ «روشت بزرگ» بناب در 2 فاز

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح پمپاژ «روشت بزرگ» طی 2 فاز خبر داد و اظهار کرد: این طرح در فاز اول 200 هکتار از اراضی مستعد منطقه را آبیاری کرده و در فاز دوم نیز با انتقال 120 لیتر آب در ثانیه 40 هکتار از اراضی منطقه را زیر پوشش قرار خواهد داد که برای اجرای این طرح بیش از 28 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

هاشمی در ادامه گفت: ساماندهی رودخانه‌های داخل شهرستان از دیگر طرح‌های آب منطقه‌ای در شهرستان بناب است که تاکنون 5.5 کیلومتر کار شده که 2 هزار و 500 هکتار تعیین حریم بستر شده است و اعتبارات این طرح جزو اعتبارات سالانه استانی است که با جذب اعتبار بقیه طرح را آغاز خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به اجرای 9 طرح عمرانی در شهرستان بناب گفت: از 6.7 کیلومتر طول مسیر هدف‌گذاری شده تاکنون 3 هزار و 200 کیلومتر آن کار شده است که تکمیل این طرح نیز نیاز به تأمین اعتبار دارد و امیدواریم تا پایان امسال شاهد تکمیل این طرح باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی سپس در خصوص بهره‌برداری غیرمجاز آب توسط عده‌ای از کشاورزان منطقه تصریح کرد: به لحاظ گستردگی کانال‌ها، نیازمند مشارکت عموم بهره‌برداران هستیم.

وی گفت: عملاً مدیریت بهره‌برداری این کانال به عهده استان آذربایجان‌غربی است از این رو کنترل از طرف استان ما امکان‌پذیر نیست ولی پیگیر هستیم تا با انسجام‌بخشی بین دو استان مدیریت آن را به این استان انتقال دهیم و از تعاونی‌های آب بران نیز انتظار داریم تا اجازه برداشت غیرمجاز را به بهره‌برداران ندهند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول