اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط ستاد دیه کردستان

470 زندانی کردستان در سال گذشته آزاد شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان کردستان از آزادسازی 470 زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه این استان در سال گذشته خبر داد.

470 زندانی کردستان در سال گذشته آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسدالله گرجی‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد دیه کردستان در اداره‌کل کمیته امداد استان اظهار کرد: با تلاش ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک‌های نیکوکاران استان، 407 نفر از زندانیان استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این ستاد در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است، افزود: زندانیانی که به جهت عجز از پرداخت دیه و جرائم غیرعمد از جمله تصادفات، عدم پرداخت مهریه و نفقه و بدهی‌های مالی به جز کلاهبرداری در زندان هستند از خدمات این ستاد برخوردار می‌شوند.

وی کمک خیرین و همراهی مسئولان استان را حرکت موثری برای کاهش زندانیان استان دانست و گفت: جامعه اسلامی و مسئولان باید با تمام توان تلاش کنند که مقوله زندان و زندانی در جامعه کاهش پیدا کرده و عواملی که منجر به زندانی شدن افراد می‌شود، در جامعه از بین برود.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه کاهش آمار زندانیان را بسیار موثر دانست و گفت: برخی از زندانیان به‌دلیل جرایمی از جمله موادمخدر، تصادفات، چک‌های برگشتی و غیره به حبس محکوم شده‌اند که تلاش برای پیشگیری از وقوع چنین جرایمی در کاهش آمار زندانیان موثر است.

گرجی‌زاده کمک از دولت، خیرین و نیکوکاران در راستای رفع مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد را امری ضروری خواند و گفت: زندان و زندانیان مشکلی از مشکلات جامعه ما هستند که باید معضل و مشکل مربوط به آنها مورد رسیدگی قرار گرفته و حل شود.

وی از کمیته امداد امام‌خمینی(ره) به‌عنوان یکی از نهادهای موفق در زمینه حمایت از خانواده‌های زندانیان و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان نام برد و گفت: تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد در سایه کمک‌های این نهاد مقدس آزاد شده و به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان تصریح کرد: به‌خاطر کمک‌های این نهاد مقدس در کنار سایر منابع و کمک‌ها در سال گذشته شاهد آزادسازی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد در استان بودیم.

گرجی‌زاده در پایان تعامل و همکاری کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و اداره‌کل زندان‌های استان را قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد با تداوم این همکاری و تعامل، زمینه آزادسازی و رفع مشکلات تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده‌های آنان در سال‌جاری فراهم شود.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول