اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد

2 مترمربع سرانه فضای مطالعه کشور

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سرانه فضای مطالعه کشور را حدود دو مترمربع عنوان کرد.

2 مترمربع سرانه فضای مطالعه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید جواد سادات‌فاطمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید امور کتابخانه‌های گیلان، مطالعه و معرفی کتاب خوب به دیگران از دیدگاه پیامبر اسلام (ص) را زنده‌ کردن جامعه دانست و اظهار کرد: کتاب باید مناسب جوان و جامعه باشد و یکی از وظایف مهم مسئولان فرهنگی جامعه و کتابدار، معرفی کتاب خوب به نسل جوان است.

وی، ایجاد فضای آرام برای مطالعه کتاب در محیط کتابخانه را امری مهم نامید و تصریح کرد: همه در جایگاهی که قرار داریم باید به دنبال این باشیم که بتوانیم از آزمایش خداوند سربلند بیرون آییم.

این مسئول، توجه جدی به کتابخانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: کتابخانه‌ها یک نهاد مظلوم هستند و به توجه بیشتری نیاز دارند.

وی، با اشاره به فضای کم مطالعه در گیلان، افزود: گیلان با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار نفر یک نقص است که این استان کتابخانه‌های کوچک و کم داشته باشد و باید تمام مسئولان استان به دنبال فضای بزرگ و زیبا برای جوانان گیلان و مطالعه کتاب باشند.

سادات‌فاطمی، سرانه مطالعه کتاب در گیلان را 1.3 مترمربع برای هر 100 نفر عنوان کرد و یادآور شد: این آمار از سرانه فضای مطالعه کشور که حدود 2 مترمربع است، پایین‌تر بوده و باید مسئولان استان نسبت به این موضوع توجه داشته باشند و آن را افزایش دهند.

وی، از تصویب احداث 5 کتابخانه در شهرستان‌های استان خبر داد و ابراز کرد: کتابخانه مرکزی رشت در حال ساخت است و برای احداث بیش از 60 کتابخانه روستایی نیز تفاهمنامه امضا شده و امیدواریم به صورت جدی پیگیری شود و در آینده نزدیک کتابخانه‌های استان دارای وضعیت بهتری شوند.

در مراسم مذکور، اسماعیل جان‌علی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان معرفی و از تلاش‌های محمد احمدی‌پور مدیر کل سابق قدردانی شد.

جان‌علی‌پور پیش از این رئیس اتحادیه دانش‌آموزان گیلان بود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول