اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فراخوان جمعه "پافشاری بر عزل شفیق"/درخواست انتقال مبارک از طره

خبرگزاری فارس: در حالی‌که ائتلاف جوانان انقلاب مصر فراخوان برگزاری تظاهرات میلیونی جمعه "پافشاری بر عزل شفیق" را داده‌اند، از طره خبر می‌رسد که به دلیل وخامت حال مبارک ممکن است وی از بیمارستان طره به بیمارستانی دیگر منتقل شود.

فراخوان جمعه "پافشاری بر عزل شفیق"/درخواست انتقال مبارک از طره

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، ائتلاف جوانان انقلاب مصر در بیانیه‌ای بر ادامه تظاهرات‌ها و تحصن‌های خود در میدان التحریر و دیگر میدان‌های شهرهای دیگر مصر تا تحقق خواسته‌های انقلابی مردم مصر تاکید کرد.

ائتلاف جوانان انقلاب مصر خواسته‌های مردم مصر را برکناری سیاسی "احمد شفیق"،‌ آخرین نخست وزیر حسنی مبارک که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافته و متهم به فساد و همکاری در کشتار انقلابیون مصری است و محاکمه مجدد حسنی مبارک و همدستانش و بازگرداندن اموال دولتی غارت شده توسط ایشان بیان کرد.

به همین منظور ائتلاف جوانان انقلابی مصر از مردم انقلابی این کشور دعوت کرد که در روز جمعه آینده در تظاهرات میلیونی باشکوهی تحت عنوان جمعه "پافشاری" شرکت کنند و بر سرنگونی رژیم حسنی مبارک تاکید کنند که با وجود حضور احمد شفیق ثابت می‌شود که همچنان در کشور در راس قدرت قرار دارد.

ائتلاف جوانان انقلاب همچنین با هرگونه دخالت شورای عالی نظامی مصر در روند تشکیل مجلس موسسان تدوین قانون اساسی مصر و یا دخالت در تدوین قانون اساسی مخالفت کرده و خواهان اجرای هرچه سریع‌تر قانون برکناری سیاسی درباره شفیق شد.

از سوی دیگر فرید الدیب، وکیل حسنی مبارک از وخامت وضعیت جسمانی موکلش در زندان طره و عدم مجهز بودن بیمارستان این زندان برای نگهداری از مبارک خبر داد.

این درحالی که  کمیته پزشکی وزارت کشور مصر نیز ضمن تایید وخامت اوضاع جسمانی حسنی مبارک، خواستار انتقال وی به بیمارستانی مجهز شد و در این راستا یک منبع پزشکی در بیمارستان نظامی "المعادی" از آماده کردن بخش اورژانس این بیمارستان طی ساعات گذشته خبر داد.

اما دادگاه عالی قانون اساسی مصر مهلت دریافت شکایت‌های مربوط به اجرای قانون انزوای سیاسی برای احمد شفیق را تا دو روز پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

این دادگاه همچنین با صدور حکمی تصمیم کمیته عالی انتخابات درباره عدم اجرای قانون ممنوعیت فعالیت سیاسی وابستگان رژیم حسنی مبارک، از جمله احمد شفیق، نخست‌وزیر سابق مصر را لغو کرد.

به این ترتیب و بر اساس حکم دادگاه عالی قانون اساسی مصر احمد شفیق باید از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری منع شود.

عمرو موسی نیز ساعتی پیش در بیانیه‌ای ستاد انتخاباتی احمد شفیق را متهم کرد که با شایعه پراکنی سعی دارد، مصر را به دوران رژیم سابق بازگرداند و به همین منظور خواستار کناره‌گیری شفیق از رقابت‌های انتخاباتی مصر شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول