اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گزارشی از زندگی مردم مصر در قبرستان در اطراف قاهره + فیلم

خبرگزاری فارس: یک شبکه خبری گزارشی از زندگی مردم مصر در قبرستان‌های اطراف قاهره تهیه کرد و تاکید کرد که فقر در مصر مانند بمبی ساعتی است.

گزارشی از زندگی مردم مصر در قبرستان در اطراف قاهره + فیلم

به گزارش مانیتورینگ فارس، مصر کشور ثروتمندی است که در پی سیاست‌های حسنی مبارک در سه دهه گذشته فقر گسترده‌ای در آن وجود دارد که یکی از نمونه‌های این فقر زندگی نزدیک به 2 میلیون مصری در قبرستان‌هاست.

شبکه الجزیره در گزارشی در این خصوص گزارش داد که در سه دهه گذشته همزمان با افزایش کرایه خانه‌ها میلیون ها نفر به قبرستان‌ها برای زندگی مهاجرت کرده‌اند.

فقر در مصر

خبرنگار این شبکه با پخش تصاویر این گزارش گفت: اینجا یک محله در قاهره نیست، اینجا قبرستان است و این افراد اموات خود را در میان همسایگانی که در شرایط سختی زندگی می‌کنند، دفن می‌کنند.

یکی از ساکنان این محله در حالی که می گریست، از فقر شدید و وضعیت بدی که خانواده اش دارند برای خبرنگار سخن گفت.

بنا بر این گزارش بسیاری از این افراد از سال‌های دور در این محله زندگی می‌کنند.

در ادامه زنی به گفت‌وگو با خبرنگار پرداخت، و درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای من که شرایط زندگی مناسبی ندارم و خانه ندارم، انتخابات معنی ندارد.

الجزیره در گزارش خود با اشاره به اینکه این زن مانند بسیاری از ساکنان این قبرستان انتخابات ریاست جمهوری و تحولات جاری مصر اهمیتی ندارد، افزود: اما برخی دیگر دوست دارند تا با مشارکت در انتخابات صدای خود را به رئیس جمهور آینده مصر برسانند.

خبرنگار این شبکه در پایان گفت: فقر در مصر مانند بمبی ساعتی است که سرانجام در مقابل صورت رئیس جمهور اینده منفجر خواهد اگر گوش هایی شنوا پیدا نکنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول