اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد

اعتکاف 6400 نفر در استان سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: امسال 6 هزار و 400 نفر در این استان معتکف شدند.

اعتکاف 6400 نفر در استان سمنان

حجت‏الاسلام علی شکری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شاهرود اظهار داشت: از این تعداد، یک هزار و 825 نفر مرد و 4 هزار و 575 نفر زن هستند که در 70 مسجد این استان ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 8 هزار و 513 نفر در سطح استان سمنان معتکف شده بودند، اظهار داشت: امسال به دلیل تقارن ایام‏البیض با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و اعزام کاروان‏ها به مرقد امام راحل و نیز امتحانات دانش‏آموزان، تعطیلات این ایام و مسافرت مردم، این رقم کاهش داشته است.

شکری تصریح کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای برگزاری هر چه باشکوه‏تر مراسم روحانی اعتکاف، تمهیداتی از جمله اعزام 138 مبلّغ به مساجد محل برگزاری این مراسم انجام داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان توجه به سیرت خواص و عموم مردم، تبیین جایگاه ولایت‌فقیه و همراهی با آن، تأکید بر مسئله خانواده و به ویژه عفاف و حجاب و نقش زن در صیانت از حریم جامعه و قرائت ادعیه، قرآن و برگزاری مراسم مختلف را از موضوعاتی ذکر کرد که از سوی مبلّغان اعزامی در مراسم اعتکاف مطرح می‏شود.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اهمیت شرکت در مراسم اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف فرصت ‏بسیار مناسبى است تا انسانى که در پیچ و خم‏هاى زندگی مادى غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش‏هاى معنوى از علایق مادى دست ‏بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد.

شکری افزود: در اعتکاف مى‏توان خانه دل را از اغیار تهى کرد و نور محبت‏ خدا را در آن جلوه‏گر ساخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: اعتکاف از نظر زمان محدود به وقت ‏خاص نیست، تنها از آن رو که لازمه اعتکاف روزه گرفتن است، باید در زمانى اعتکاف شود که شرعاً بتوان روزه گرفت.

وی تصریح کرد: هر گاه روزه گرفتن صحیح باشد، اعتکاف نیز صحیح است ولى بهترین زمان براى اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان و ایام‏البیض ماه رجب است.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول