اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

حضرت زینب(س) جانانه از ولایت دفاع کرد

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حضرت زینب(س) مانند مادرش زهرا(س) تا پای جان از ولایت دفاع کرد.

حضرت زینب(س) جانانه از ولایت دفاع کرد

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) به حق نقش مادرش حضرت زهرا(س) را در دفاع از ولایت به خوبی ایفا کرد.

وی با اشاره به مخاطرات اسلام در دو مرحله از تاریخ گفت: مرحله اول برخورد تلخ و ناگوار پس از رحلت رسول اسلام(ص) است که تنها خون شهیده زهرا(س)، ولایت را احیا کرد و اجازه نداد حقیقت در لابه‌لای توطئه‌ها مخفی بماند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه به حضرت زینب(س) زهرای ثانی گفته می‌شود عنوان داشت: حضرت زینب(س) منزل به منزل خطبه‌های غرایی را قرائت می‌کرد که مانند خطبه فدکیه مادرش زهرا(س) حقایق را روشن کرد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) فخر عالم اسلام و مفسره قرآن بوده و در آموزش عقاید اسلامی و اخلاق، نمونه‌ای مثال‌زدنی و فرهیخته‌ای آسمانی است.

رضوی‌مهر با اشاره به بصیرت حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگوار فرزندانش را به رکاب اباعبدالله الحسین(ع) فرستاد و این قهرمان نام‌آور کربلا هیچ‌گاه تسلیم دشمن نشد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) اسطوره صبر و استقامت و مفهوم حقیقی تقدس و کرامت بوده و اصول و فروع دین در جهاد یگانه زینب(س) به طور کامل مشخص است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: امروز زنان مبارز بحرین الگوی خود را زینبی قرار دادند که از فرزند و برادر و زندگی دنیوی می‌گذرند تا مفهوم حقیقی انسانیت باقی بماند.

وی ادامه داد: امروز آل‌خلیفه اعمالی منطبق با بنی‌امیه دارد و به زنان محجبه و متدینه بحرین جسارت کرده و پرده عفاف دینی را گسسته و هجوم به خانه‌ها، مساجد و غارت اموال شخصی را در دستور کار خود قرار داده و چه قدر وقیحانه آل‌سعود در این جنایت آل‌خلیفه را همراهی می‌کند.

رضوی‌مهر با تاکید بر درس‌‌آموزی از حضرت زینب(س) گفت: امروز باید از زینب درس آزادگی، شجاعت، وفاداری و عبادت الهی را آموخت.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) تربیت یافته بیت علی و دانش‌آموخته وحی و معارف آسمانی بود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: حضرت زینب(س) در مشکلات و سختی‌ها جز خدا به کسی توکل نکرد، بنابراین زنان کنونی باید در سختی‌ها و دشواری‌ها به کسی جز خدا چشم یاری نداشته باشند.

وی یادآور شد: حجاب، حیا و عفت، عبادت و مهرورزی حضرت زینب(س) بزرگترین خصوصیت ایشان بوده که بانوان امروز باید از ایشان درس‌ بگیرند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول