اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: مخالفان سوریه برای شکست طرح عنان تلاش می‌کنند

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خودداری گروه‌های مسلح مخالف در سوریه برای رعایت مفاد طرح صلح "کوفی عنان" را تلاش برای شکست تلاش‌های بین المللی برای برون‌رفت از بحران در سوریه ارزیابی کرد.

مسکو: مخالفان سوریه برای شکست طرح عنان تلاش می‌کنند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که خودداری مخالفان در سوریه از رعایت مفاد طرح صلح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای عربی در حل و فصل مناقشه در این کشور باعث نگرانی جدی مقامات مسکو شده، چرا که این مسئله به منزله تلاش برای شکت تلاش‌های بین المللی برای برون رفت از بحران کنونی در سوریه است.

لوکاشوویچ روز گذشه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تفسیر اظهارات مقامات ارتش آزادی بخش سوریه در خصوص خودداری از رعایت مفاد طرح صلح عنان گفت: چنین اظهاراتی باعث نگرانی جدی مقامات مسکو است، چرا که چنین سخنانی در مغایرت با مسئله خودداری از اقدامات نظامی در راستای تعهدات گروه‌های مخالف دولت سوریه بر اساس طرح صلح کوفی عنان که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: ما در ورای چنین اظهاراتی تلاش برای شکست تلاش‌های بین المللی با هدف کمک به برون‌رفت از بحران کنونی در سوریه، ممانعت از ادامه درگیری‌های نظامی و سوق یافتن اوضاع به سمت روند سیاسی، از جمله فعالیت ناظرین سازمان ملل در این کشور را مشاهده می‌کنیم. 

به گفته وی، در سوریه روزانه در نتیجه حملات گروه‌های مسلح مخالف 20 الی 30 سرباز و افسر ارتش سوریه که مسئول رعایت رژیم آتش بس هستند، کشته می‌شوند.

لوکاشوویچ افزود: باید از طرح ایجاد «منطقه پرواز ممنوع» از سوی جامعه بین الملل با توجه به حوادثی که سال گذشته در لیبی اتفاق افتاد، درس عبرت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یکبار دیگر توجه جامعه بین الملل را به حمایت مالی و ارسال سلاح برای مخالفان در سوریه از خارج از این کشور جلب کرد و گفت: ما روی این مسئله حساب می‌کنیم که خطر گسترش خشونت‌ها و افزایش خونریزی‌ها در سوریه در پایتخت‌های کشوری غربی احساس شود و تلاش شود تا مانع از بروز یک جنگ داخلی تمام عیار در این کشور گردد، چرا که آنها باید به خوبی بدانند چنین مسئله‌ای کل منطقه خاورمیانه را به بی‌ ثباتی خواهد کشاند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول