اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با راشاتودی:

گزینه روسیه و چین اجرای طرح عنان است/ احتمال صدور بیانیه مشترک درباره تحولات سوریه

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل بین المللی، تحولات سوریه را یکی از محور های مذاکرات روسیه و چین دانست و گزارش داد که انتظار می رود دو کشور در پایان این مذاکرات بیانیه ای مشترک در اینباره منتشر کنند.

گزینه روسیه و چین اجرای طرح عنان است/ احتمال صدور بیانیه مشترک درباره تحولات سوریه

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه تلویزیونی راشاتودی در گزارشی از نخستین سفر رسمی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به چین پس از تصدی این سمت در ماه گذشته، اعلام کرد انتظار می رود موضوع سوریه و نحوه تعامل با آن یکی از محور های اصلی مذاکرات دوجانبه باشد.

«یانگ ژیو» عضو موسسه مطالعات بین الملل چین در گفت وگو با راشاتودی، با اشاره به اینکه انتظار می رود روسیه و چین طی این مذاکرات، بیانیه ای مشترک درباره تحولات سوریه منتشر کنند، تصریح کرد که رهبران دو کشور در اینباره اظهاراتی خواهند کرد.

وی افزود: از دیدگاه روسیه و چین، راه حل اساسی برای بحران سوریه، اجرای مفاد طرح عنان و نه گزینه کناره گیری بشار اسد از قدرت است.

ژیو تاکید کرد که موضع دو کشور در قبال تحولات سوریه، با تعهد بیشتر برای یافتن راه حل نهایی جهت پایان بحران در این کشور ادامه خواهد یافت.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه صبح امروز در چارچوب سفری سه روزه با هدف تقویت روابط چین و روسیه وارد پکن شد.

بر اساس این گزارش، پوتین در سفر به پکن عصر امروز با "هو جینتائو" همتای چینی خود دیدار می‌کند و دو طرف طی این دیدار به اعلام مواضع خود در خصوص خشونت‌های جاری در سوریه و برنامه هسته‌ای ایران خواهند پرداخت.

دیدار سران چین و روسیه همچنین این امکان را فراهم خواهد ساخت که دو طرف همکاری‌های اقتصادی مهم خود به ویژه در زمینه انرژی و تحویل گاز روسیه به چین تقویت کنند.

رئیس‌جمهور روسیه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز در نشست سازمان همکاری شانگهای شرکت کرده و در جریان آن با "محمود احمدی‌نژاد" همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول