اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روسیه: مدل یمن را نمی‌توان در سوریه اجرا کرد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که متاسفانه مخالفان دولت سوریه هیچ تمایلی برای انجام گفت‌وگو با دولت ندارند و نمی‌توان مدل یمن را در سوریه اجرا کرد.

روسیه: مدل یمن را نمی‌توان در سوریه اجرا کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "ایتارتاس"، "گنادی کاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما هرگز نگفته و اصرار نکرده‌ایم که "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه باید در پایان روند سیاسی در سوریه در قدرت باقی بماند.

وی گفت: این موضوع باید توسط خود مردم سوریه حل شود.

گنادی گاتیلوف که این سخنان را یک روز پس از دیدار با "کوفی عنان" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه مطرح می‌کرد، گفت: روسیه از هر راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه که شامل استفاده از نیروی خارجی نباشد، حمایت می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره اجرای مدل یمن در سوریه نیز گفت: زمانی که ما درباره اجرای مدل یمن در سوریه صحبت می‌کنیم باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که متاسفانه ، هیچ تمایلی از مخالفان برای وارد شدن به گفت‌وگوهای سیاسی با دولت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این خوب است که یک خواسته سیاسی از هر دو طرف وجود داشته باشد که به ما اجازه دهد تا به سوی یک راه‌حل گام برداریم و در آن زمان احتمالا بتوان درباره مدل یمن صحبت کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول